2005. június. 22. 08:43 Utolsó frissítés: 2005. június. 22. 08:48 Média

Megcsappant a tévénézők száma

Százezrekkel apad a tévénézők száma a nyár beköszöntével az országos televíziós csatornáknál. A jó idő és szabadtéri programok még a masszív közönség jelentős részét is képesek elvonni a képernyők elől. A saját gyártású költséges műsorok nagy része szünetel.

Százezrekkel apad a televíziónézők száma a nyár beköszöntével az országos televíziós csatornáknál. Emiatt költséges – sok esetben húzó – műsoraikat szüneteltetik a televíziós társaságok, miközben szórakoztató programokkal és új sorozatokkal igyekeznek mind nagyobb közönséget megtartani - írja a Világgazdaság.

Az AGB Nielsen és az RTL Klub adatai szerint 2004-ben februárhoz képest júniusra (16 és 21 óra között) több mint egymillió fővel csökkent a három országos adó, az RTL Klub, a Tv 2 és az MTV nézőinek száma - teszi hozzá a lap. A legnagyobb különbséget, 1,2 millió főt júliusban mérték.

Az AGB adataiból az is kiderül, hogy szeptembertől már fokozatosan újra emelkedik a nézettség, amely az év utolsó két hónapjában tetőzik. A kereskedelmi adók számára fontos, 18–49 éves korosztályban is jelentős a zsugorodás a nézettség tekintetében az év eleji és végi időszakoz képest; tavaly 3-400 ezerrel kevesebben maradtak a képernyők előtt - írja a lap.

 

hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.