Éleződött a verseny az RTL Klub és a TV2 között
Visszavonhatatlanul elkezdődött a nyári szezon a kereskedelmi televíziózásban. Győzike pihenni tért, s a Barátok közt ugyan még nem tart szünetet, az elmúlt hét legnézettebb műsora mégis egy réges-régi Bud Spencer-Terence Hill klasszikus, a Nyomás utána volt. A saját produkciókat mozifilmek váltják, a versengő kereskedelmi csatornák közti különbség pedig csökken, legalábbis ez derül ki az AGB Hungary által az év 25. hetében mért nézettségi adatokból.
Valóságos űr keletkezett hétfő este az RTL Klub programjai között. Az eddig rendszeresen kétmilliós nézettséget hozó Győzike egyelőre nyári szabadságra vonult, a korábbi húzóműsor, a Barátok közt hétfői epizódját pedig ennél lényegesen kevesebben, 1,38 millióan látták. Vele egyidőben a TV2-n A csaj nem jár egyedül című tinivígjáték a teljes lakosságon belül nem sokkal kevesebb, 1,3 milliós nézettséget hozott, a kereskedelmi szempontból jobban szem előtt lévő 18-49 év közöttiek közül azonban többen nézték, mint az RTL napi sorozatát. Ilyen számok mellett nem rossz eredmény, hogy az MTV Kékfény című műsorát 959 ezren néztek. Claudia új talk-showja este negyed 11-től 1,1 millió nézőt vonzott.
Kedden a legnézettebb Barátok közt (1,39 millió néző) mellett még az RTL Klubon vetített Fater élve vagy halva című film (1,21 millió ember), valamint a TV2-n sugárzott Irigy Hónaljmirigy-show (1,07 millió néző) és az Aktív (1,04 millió néző) rúgott labdába, s hasonló nézettséget hoztak a köztelevízió Életképek (1,03 millió) és Önök kérték (1,03 millió) című műsorszámai. Utóbbiak nézőseregének azonban kevesebb mint egynegyede tartozott a 18-49-esek közé. A szerdai programok közül a Barátok közt (RTL Klub – 1,54 millió néző) és a Columbo (TV2 – 1,47 millió néző) emelkedett ki, s az RTL-en nemrég vetíteni kezdett Egy rém rendes család is jól szerepelt, 929 ezren látták a sorozat szerdai epizódját. Az előző hetinél némileg többen, 673 ezren látták a Juszt László vezette A TV ügyvédje című érdekvédő műsort az MTV-n.
A csütörtöki húzóműsor egy klasszikus lett, a Terence Hill és Bud Spencer főszereplésével készült pofozkodós film, a Nyomás utána!, amelyet 1,76 millió néző látott az RTL Klubon, akiknek több mint a fele, 792 ezer ember a 18-49-esek közé tartozik. A TV2 legnézettebb napi műsora, az Aktív adása nem érte el az egymillió nézőt (összesen 973 ezren látták), az utána következő Bagi-Nacsa paródiák ismétlésére pedig 796 ezren voltak kíváncsiak. Pénteken a Berényi család legújabb történetein kívül egymillió felett szerepelt még a Támad a Mars! című film (RTL Klub – 1,16 millió néző) és a Szárnyát vagy a combját című francia vígjáték (1,04 millió néző) is. Az egymás ellen mérkőző Fókusz és Jóban-rosszban között ezúttal a szokásosnál is kisebb volt a különbség, mindössze 32 ezerrel látták többen az RTL napi magazinját, mint a 954 ezer nézőt hozó TV2-s sorozatot.
A hétvége a TV2 fölényét hozta. Szombaton a négy legnézettebb műsort adta a csatorna, ezek közül A gyémánt románca című kalandfilmet, s a Tények című hírműsort látta egymillió feletti nézősereg. Az MTV Ötöslottó számsorsolás című műsora 813 ezer embert érdekelt, ám a számhúzás rövidsége miatt csak pár percig. Vasárnap ugyan a Pénz beszél című, az RTL Klubon vetített film lett a legnézettebb 1,57 millió emberrel, ám ezt négy TV2-s műsor követi a napi rangsorban: a Számkivetett című Tom Hanks-filmet, a Tényeket, a Naplót és a Walker, a texasi kopót egyaránt egymilliónál többen látták. A nyári szabadságon lévő, ismétlésekből álló A szólás szabadságát 556 ezer ember látta a teljes lakosságból.
Az év 25. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub – bár előnye csökkent - a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 26,5 illetve 28,8 százaléka választja, szemben a TV2 25,6; 27,3 százalékával, az M1 13,7; 9 százalékával és a Viasat3 3,9; 4,9 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 30,7 százaléka, a 18-49-esek 33,3 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 28,1; 30,8 százalékuk, az M1-et 14,3; 8,5 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,6; 4,5 százalékuk.