Az első filmnél még kiborult a kazah kormány, a legújabb Boratra már turisztikai kampányt építettek.
Amikor 2006-ban bemutatták az első Borat-filmet, a kazah kormány újsághirdetésekben próbálta bizonygatni, hogy nem, Kazahsztán nem olyan. Mármint nem bunkó, nőgyűlölő, homofób és antiszemita. A reklámkampányt Nurszultan Nazarbajev kazah elnök amerikai látogatásához igazították, és természetesen az országimázs erősítéseként jelent meg az a fotó is, amelyen kezet fog az akkori amerikai elnökkel, George W. Bushsal.
Tizennégy évvel és egy újabb Borat-bemutatóval később a kazah kormány már egészen más taktikát választott, és a mentegetőzés helyett inkább magáévá tette a címszereplő szállóigévé lett jelzőjét, és turisztikai kampányt épített arra, hogy Kazahsztán jóféle, azaz very nice. Valahogy így kell a legjobbat kihozni egy helyzetből.