Soha nem volt még annyira költői egy ugróasztal, mint Yoann Bourgeois akrobata teste alatt, és ritkán kap újcirkuszi előadás olyan mély filozofikus jelentést, mint amilyennel az Éjféltájt című előadását Bourgeois felruházta. A művész a napokban Budapesten lépett fel, és megmutatta nekünk világhírűvé vált trambulinos, lépcsős trükkjét.
Másfél évvel ezelőtt egy francia akrobata és koreográfus elbűvölte az internetet trambulinos előadásával. Egy forgó színpad állandóan fölfelé haladó lépcsőjéről szürke ruhás emberek dőlnek egy trambulin közepére, majd „visszaesnek” a lépcsőre, és így folytatják soha véget nem érőnek tűnő útjukat. Az egyszerű, és mégis mély jelentéssel bíró előadás a párizsi Panthéonban volt, és úgy nézett ki az egész, mintha egy mozgó Escher-kép lenne.
A szám ötletgazdája az újcirkusz egyik meghatározó személyisége, a világhírű Yoann Bourgeois volt, aki a napokban Budapesten, a Trafóban mutatta be Éjféltájt című darabját, amelyben az említett trükk egy változatát is láthatta a közönség. A gravitáció törvényeit megkérdőjelező művész a zsonglőrlabdák eséséből merített inspirációt, a vele készült interjúnkban pedig azt is elmondta, hogy mi köze az ugróasztalnak az örökkévalósághoz.