Nem túl elégedettek a Debreceni Egyetem kutatásában megkérdezett diákok a tanárok teljesítményével: a diákok egyötöde úgy véli, hogy maguk a tanárok is rendszeresen lépnek fel bántalmazóan, miközben az iskolai erőszak jelentőségét alábecsülik.
A diákok 20 százaléka legalább heti gyakorisággal tapasztal bántalmazó tanári viselkedést vagy durva, megalázó pedagógusi szóhasználatot az iskolában, de a pedagógusok a kortárszaklatás gyakoriságát is alábecsülik – idézi egy iskolai erőszakról készült reprezentatív felmérés eredményét keddi cikkében a Magyar Nemzet.
Buda Mariann, a Debreceni Egyetem neveléstudományi intézet oktatója által az iskolai agresszióról készített tanulmányából kiderül továbbá az is, hogy a tanulók erőteljesebb büntető magatartást várnak el tanáraiktól, mert azok leginkább a társas verbális bántalmazás felett hunynak szemet.
Az Oktatáskutató és Fejlesztőintézet (OFI) jóvoltából készült, háromezer általános iskolai tanuló megkérdezésén alapuló felmérés szerint jelentősen alábecsülik a pedagógusok az iskolai erőszak gyakoriságát, miközben a diákok egyötöde úgy véli, hogy maguk a tanárok is rendszeresen lépnek fel bántalmazóan. A diákok mindemellett a virtuális térben elkövetett bántalmazást és a tulajdon elvételét komolyabb gondnak tekintik, mint például a kirekesztést – írta a Magyar Nemzet.
A lap szerint a felmérés rámutatott arra is, hogy bár a zaklatók szociális háttere nagyon változatos, egy adott közösség normái, konfliktuskezelési képessége és szociális intelligenciája befolyásolja a zaklatást, így például a hat- és nyolcosztályos gimnáziumokban, amelyekbe többnyire a legjobb képességű és szociálisan legkedvezőbb helyzetű diákok járnak, alacsonyabb az áldozatok száma, mint a "hagyományos" általános iskolák megfelelő évfolyamain.