Az egyik beruházásra csak túl drága ajánlatok érkeztek, a másikra senki sem jelentkezett.
Egyelőre elmarad egy ivóvízvezeték építése és a Borsócséplői vízműtelep fejlesztése Pakson, mert a kivitelezésre kiírt tenderek eredménytelenül zárultak – írja az Átlátszó. A két beruházás Paks II. építéséhez kapcsolódik, amely miatt megnövekszik a vízműkapacitás-igény – ennek ellenére a projektek biztosan csúsznak.
Az egyik során a paksi Borsócséplői vízműtelep és Paks II. felvonulási területének északi része között építettek volna vízvezetéket egy 41,8 milliárd forint értékű keretmegállapodás keretében, amelyet a PIP Közép-Duna Menti Térségfejlesztési Nonprofit Kft. és a Paks és Térsége Közműfejlesztési és Beruházási Önkormányzati Társulás kötött két éve. A beruházásra nettó 287 millió forint állt rendelkezésre, ennél azonban minden pályázó drágább ajánlatot adott. Hogy pontosan milyen összegű ajánlatok érkeztek, az nem derül ki a nyilvános dokumentumokból, az azonban látszik, hogy kik voltak az ajánlattevők:
- a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Mészáros és Mészáros Zrt.,
- az Apáthy Endréhez köthető A-Híd Zrt.,
- a Szíjj László féle Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt.,
- a STRABAG-MML Magas- és Mérnöki Létesítmény Építő Kft., és
- az ALISCA BAU Építőpari Zrt.
Eredménytelen lett a „Borsócséplői vízműtelep fejlesztése II” elnevezésű projekt kivitelezésére kiírt közbeszerzési eljárás is. Ez is a keretmegállapodás része lett volna, ám a határidőig egyetlen ajánlat sem érkezett.
Pedig a kivitelezés fontos volna, ahogy ez az ajánlattételi felhívásból is kiderül: a Borsócséplői vízműtelep ellátási területére eső fejlesztési igények meghaladják a meglévő vízbázis kapacitását.
Hétfőn szintén az Átlátszó írta meg, hogy Debrecenben is pénzhiány miatt marad el a vízhálózat fejlesztése, annak ellenére is, hogy a városban két akkumulátor- és egy autógyár épül, amelyeknek komoly fogyasztásuk lesz. A beruházásra a kormány maximum bruttó 36 milliárd forintot szánt rá, de a legolcsóbb ajánlat is magasabb bruttó 47 milliárd forintnál.
Pedig október közepi látogatásán Lázár János építési és közlekedési miniszter jelentős fejlesztéseket ígért a városnak, amelyre szavai szerint a kormány társfővárosként tekint.