Vállalkozás hvg.hu 2024. október. 03. 15:28

Elmagyarázta a Wizz Air, miért késik közel egy napot a dubaji járata

Egy utas rosszulléte, a kötelező pihenőidő és a közel-keleti konfliktus miatt késik a Wizz Air szerint a repülőgépük.

Csütörtök hajnal helyett délután indulhat el a Wizz Air Dubajból Budapestre tartó járata – tudtuk meg a Wizz Airtől. Azután kerestük meg a légitársaságot, hogy az Index arról írt, hogy törölték a járatot.

Csütörtök hajnal helyett lehet, hogy csak szombaton érkezik meg a Wizz Air dubaji járata

A légi közlekedés erősen felborult a közel-keleti konfliktus miatt.

A Wizz Air azt közölte a HVG-vel, hogy az október 2-i Budapest–Dubaj járatuk útját egy utas rosszulléte miatt Szófiában meg kellett szakítaniuk, ezt követően két és fél órás késéssel érkezett meg a célállomásra. Emiatt a személyzet pihenőideje lejárt, így a Budapestre induló W6 2498-as járat helyi idő szerint csak csütörtök délután indulhat vissza.

Ha ez nem lenne elég, az iráni légtérzár következtében az út hossza megnő, ezért technikai okok miatt a ciprusi Lárnakában meg kell állniuk, a légitársaság szerint a járat várhatóan a ma esti órákban landol a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A Wizz Air szerint az érintett utasok ellátásáról gondoskodtak, ételutalványokat osztottak ki, és szállodai szobát biztosítottak a számukra.

A légi közlekedés erősen felborult a közel-keleti konfliktus miatt, három Emirates-járat Törökország felett visszafordult, és Budapesten szállt le. Több légitársaság – a Wizz Air is – pedig leállította az Izraelbe tartó járatait.

Ugyanakkor a háborús helyzet nélkül is komoly késések voltak a Wizz Airnél az elmúlt hónapokban. Legutóbb a Podgoricából Budapestre tartó gép utasainak lett jóval hosszabb a hazajutásuk.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.