A már legyártott példányok azonban alapos ellenőrzés után tovább repülhetnek.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) leállította a Boeing 737 MAX keskeny törzsű repülőgépek további gyártását, ugyanakkor engedélyt adott a 737 MAX 9-es típusnak, hogy egy alapos ellenőrzési folyamatot követően újra repülhessen.
Mike Whitaker, a FAA igazgatója úgy fogalmazott, hogy a vizsgálat megalapozta a bizalmat a MAX 9-esek újbóli repüléséhez, de mindaddig nem lehet bővíteni a gyártást, amíg a Boeing nem orvosolja a minőségellenőrzési problémákat – idézi a Portfolio.hu.
A Boeing gépeivel a közelmúltban több komoly probléma akadt, a legsúlyosabb: a hónap elején a levegőben kiszakadt egy gép ajtaja. Azóta kiderült, hogy az ajtók rögzítésénél volt gond. Később az All Nippon légitársaság egyik gépén repedt be a pilótafülke ablaka. Megint később a Delta Air Lines Boeing 757-es gépe az atlantai repülőgép kifutópályájáról tervezett felszállni, amikor leesett és elgurult a gép orrkereke.
A Boeing vezérigazgatója a múlt héten azzal nyugtatta meg a közvéleményt, hogy ,,igyekeznek többet nem hibázni”. A Légügyi Hivatal mindenesetre figyelmeztette a légitársaságokat, hogy alaposan nézzék át a Boeingtől kapott repülőgépeket.