Lassan két éve vállalta az Aldi, hogy a friss hús, a tojás, valamint sok tejtermék is tisztán magyar forrásból lesz elérhető. Most összesítették, milyen a magyar áruk aránya, és mennyi pénzt kapnak a magyar beszállítók.
Több tízmilliárd forinttal több pénzt ad az Aldi a magyar beszállítóinak, mióta 2021 végén vállalta, hogy a friss húsból és tojásból, valamint 65 alapvető tejtermékből is csak magyar árut fog kínálni. A vállalat most adott ki összesítést arról, hogyan áll a vállalásaival.
A friss hús esetében a szortiment termékek 100 százaléka, míg a szezonális és akciós termékek 90 százaléka magyar forrásból érkezik. A nyári szezonban a zöldség-gyümölcs kínálat mintegy 80 százaléka is magyarországi.
A tejtermékeknél a vállalás óta 11 milliárd forinttal többet fizetett hazai beszállítóinak a cég (persze az is igaz, hogy 2021 óta jócskán megdrágult minden, szóval többe is kerül beszerezni az árut). Ezenfelül 50 százalékkal növelte a tejbeszállítóinak számát.
A pékárukért a látványpékségek számára, illetve a központba szállító vállalatoknak mintegy 7, a regionális pékségeknek közel 2 milliárd forinttal fizetett többet a vállalat, mint egy évvel korábban.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.