Vállalkozás MTI 2020. február. 06. 19:52

Megint kirúgta a Benetton botrányos hirdetései tervezőjét

A genovai autópályahíd összeomlásával kapcsolatban vétette el a sulykot.

A Benetton olasz divatház megvált kreatív igazgatójától, a provokatív reklámkampányairól ismert Oliviero Toscani sztárfotóstól, aki hatalmas botrányt okozott egy, a genovai autópályahíd összeomlásával kapcsolatos meggondolatlan mondatával.

Ki a fenét érdekel, ha egy híd leomlik? Hagyjuk már ezt!

- fakadt ki a 77 éves fotós és reklámszakember egy rádióinterjúban, amikor sokadszorra faggatták arról, hogy milyen szerepet játszott a tragédiában a Benetton család, a 2018-ban leomlott Morandi hidat üzemeltető autópálya-társaság főrészvényese. A tragédiában 43 ember vesztette életét.

A Benetton csoport csütörtökön közleményben határolódott el "a lehető leghatározottabban" Toscani kijelentésétől, és leszögezte, hogy lehetetlenné vált a további együttműködés a sztárfotóssal.

Oliviero Toscani 1982-től a világhírű divatcég kreatív igazgatója volt 2000-ig, amikor a sokadik botrányos reklámkampánya után felmondtak neki. Az ezt követő években Toscani és Luciano Benetton lassan kibékült, és a fotós 2018-ban újra a divatház kreatív igazgatója lett.

Ütős képpel tért vissza a Benetton botrányfotósa

Pedig se vér, se szex, se halál nincs a képen.

Toscani már többször is bocsánatot kért a hídomlással kapcsolatos szavaiért, de hiába.

A fotós provokatív, tabudöntögető reklámkampányairól híres, amelyek az egekig tornászták a Benetton ismertségét és forgalmát. Több kampányát Olaszországban betiltották a társadalmi tabuk túlzott megsértése miatt.

Az ezredfordulóig Toscani többször helyezte a kampány középpontjába a „Benetton egyesült színei” szlogen mellé a faji diszkrimináció kérdését.

De más, társadalmi kérdéseket is a színes pulóverek vásárlóinak szegezett: a szegénységet, a HIV/AIDS járványt, a háborúkat. Az egyik legemlékezetesebb plakáton egy halott boszniai katona véres ruhája látszott.