Rubint Réka posztjait azért vizsgálta a versenyhivatal, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül-e megjelenésük. Végül a GVH nem állapított meg jogsértést.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint a The Body Shop termékek forgalmazója, az Avanzo-Trade Kft. fizetett vagy egyéb ellenszolgáltatást nyújtott azért, hogy termékei Rubint Réka posztjaiban megjelenjenek. Ez azonban az egyes posztok láttán valószínűsíthetően nem volt egyértelmű a fogyasztók számára.
A GVH az egyre inkább terjedő gyakorlat miatt felhívta fel az esetre a figyelmet. A hivatal szerint nem tekinthető független véleménynek vagy semleges tartalomnak az olyan poszt, amelynek közzétételében gazdaságilag is közvetlenül érdekelt a közzétevő, legyen ez az érdekeltség egy kifizetett összeg, keretszerződés, ajándékba adott termék vagy szolgáltatás, osztalék, jutalék, egyéb bevétel. Épp ezért aggályos, hogy a közösségi médiában megjelenő posztok sok esetben úgy jelennek meg, hogy egyáltalán nincs utalás arra, vagy nem egyértelmű, hogy reklámról van szó.
A GVH szerint ugyan számos versenyfelügyeleti eljárás lenne indítható az ügyekben, azonban az eljárásoknál hatékonyabban védhető a közérdek egy, a piaci szereplőknek iránymutatást nyújtó kötelezettségvállalással, legalábbis rövid távon.
A mostani ügyben vizsgált posztokat a GVH ugyan nem minősítette (éppen a kötelezettségvállalásokra figyelemmel), de megerősítette, hogy akkor tekinthető jogszerűnek egy magánszemély közösségi oldalán írt posztjainak sorában megjelenő fizetett tartalom, ha abban egyértelműen, közérthetően, hangsúlyosan jelenik meg, hogy az nem egy független, semleges vélemény vagy ajánlás, hanem ellenszolgáltatás vagy egyéb közvetlen gazdasági érdek (is) áll mögötte.
A GVH szerint a közösségi médiában a véleményvezérek a reklámot nem jelölő bejegyzései miatt nem csak a poszt közzétevője, de az azért fizető vállakozás is felelősségre vonható.