Még nem lehet tudni, elég lesz-e a garancia a kártalanításra – közölte a biztosítók szövetsége.
Mintegy kétezer kárigény érkezett a Green Holidays pórult járt utasaitól a biztosítóhoz péntek estig; még nem lehet tudni, mekkora az összes kárigény, illetve a vagyoni biztosíték elég lesz-e a kártalanításra - mondta Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) szóvivője az M1 aktuális csatornán vasárnap.
A kárigényeket július 31-éig lehet bejelenteni, így addig nem tudni, mekkora részét fedezi a garancia az igényeknek. Arról még nincs összesítés, hogy mekkora a már beérkezett kárigények összege, és azt sem lehet még tudni, hogy ezek közül melyek jogosak - tette hozzá.
A garancia három célra használható fel, az utasok hazahozatalára, a kényszerű kinttartózkodás finanszírozására és a befizetett részvételi díjak visszatérítésére - hívta fel a figyelmet a szóvivő.
A kint rekedt utasokat már hazahozták, ezután következik a kényszerű kintmaradáshoz kapcsolódó költségek megtérítése, és végül kártalanítják azokat, akik befizették az utat, de a Green Holidays csődje miatt már nem tudtak részt venni a nyaraláson. Ha az 500 millió forintos összeg erre nem lenne elég, akkor arányosan teljesít a biztosító - közölte Gilyén Ágnes.