Bukott már pénzt, mert nem tudott elmenni egy koncertre, vagy éppen lemaradt róla, mert elkapkodták a jegyeket? A Tickething felismerve az igényt a feleslegessé vált koncert-, fesztivál és belépőjegyek adás-vételére kínál online piacteret, amiben egy befektető is meglátta a fantáziát.
Kivel ne fordult volna elő, hogy egy-egy koncertre, fesztiválra az utolsó pillanatban szeretett volna jegyet venni, vagy fordítva: feleslegessé vált belépőjét eladni. Eddig erre szervezetlen keretek között jórészt a közösségi média volt a kézenfekvő eszköz, ami nem igazán volt célzott és az esetleges visszaélések kiküszöbölésére sem jelentett megoldást. A Drukka Startup Stúdió „cégnöveldéjében” induló Tickething ezen a téren mutat újat: az online felületen bárki biztonságosan, ellenőrzött módon adhat el és vásárolhat magánszemélytől elektronikus belépőt bármilyen eseményre, koncerttől a színházjegyig.
Az indulás utáni két hónapban több száz regisztrált felhasználó vette igénybe a Tickething jegy újraértékesítő platformját, amibe a Prosperitás Tőkealap is beszállt közel 50 millió forinttal.
Nyugaton már több hasonló szolgáltatás is sikerrel működik – név szerint például a Ticketbis, Seatwish, Viagogo – azonban Magyarországon ezek közül egyik sincs jelen, és a közép-kelet-európai régióban sem túl aktívak. „A GB & Partners alapkezelő által menedzselt Prosperitás Proseed Közös Magvető Kockázati Tőkealap befektetéséből a szolgáltatásunk minőségét szeretnék továbbfejleszteni, illetve a következő másfél évben a régió további két országában szeretnénk megjelenni és jelentős piaci részesedést elérni. Középtávon pedig Közép-Kelet-Európa vezető jegy újraértékesítő portáljává válni” – fogalmazott Töreky Bence, a Tickething alapítója. A kezdeményezés életképességét mutatja, hogy a spanyol Ticketbis-t például nemrég 165 millió dollárért vásárolta fel az eBay.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!