2014. február. 03. 20:51 hvg.hu Utolsó frissítés: 2014. február. 03. 20:50 Vállalkozás

Rasszista trollsereget mozgósított a Coca-Cola reklámja

A Coca-Cola az USA sokszínűségére alapozta a hirdetését, de a meleg pár szerepeltetése és a spanyol nyelvű ének sokaknál kiverte a biztosítékot.

Az Egyesült Államok sokszínűségére és nyitottságára alapozta új reklámját a Coca-Cola. A Super Bowl szünetében leadott egyperces videó azonban heves ellenreakciókat váltott ki, a felháborodott amerikaiak a Twitteren és egyéb fórumon bírálták a céget a reklám miatt - írja a Daily Mail.

A reklámfilmben az America the Beautiful dal hangzott el több nyelven is, ezzel felhívva a figyelmet az USA sokszínűségére. Az USA népességének egyébként 17 százaléka spanyolajkú és 13 százaléka fekete bőrű. A reklámban különböző bőrszínű és vallású emberek mellett egy meleg pár is feltűnik, valószínűleg mindezek együtt verték ki a biztosítékot néhány amerikainál.

 „Egy angol dalt angolul kell énekelni” – főleg ebben egyezett meg leginkább a kritizálók véleménye. A felháborodott reakciók mellett azonban sokan védik a reklámot: „A Coca-Cola remek munkát végzett. Ez a reklám igazán szívet melengető volt”- írta egy elégedett néző.

A Super Bowl a világ legnézettebb sporteseménye, körülbelül 100 millióan kísérik figyelemmel a közvetítést világszerte. A mérkőzés szünetében sugárzott reklámidőt összesen 4 millió dollárért értékesítik.