"Stratégiai harc zajlik" – megszólalt a leggazdagabb magyar nő
Kétmilliárd forint feletti forgalmat szeretne elérni idén új cégével, a Consequittel Kósa Erika, a Brokernet korábban kivált volt társtulajdonosa, akit a leggazdagabb magyar nőként tartanak számon – derül ki a Portfolio.hu interjújából. Azt mondta, amit az új céggel csinálnak, nem MLM (multilevel marketing) a szó hagyományos értelmében.
"Ma ugyanolyan eséllyel indulhat bárki az életbiztosítási piacon", mint az 1990-es évek végén, "hiszen a biztosítások évezredes múltra tekintenek vissza minden átmeneti megingás ellenére" – mondta a Portfolio.hu-nak a leggazdagabb magyar nőként számon tartott Kósa Erika, a Brokernet-birodalom volt társtulajdonosa, aki a közelmúltban új cégcsoportot alapított a biztosításközvetítési piacon Consequit néven.
Kósa szerint a lakossági összvagyon közel 6 százaléka van életbiztosításban, és mivel a magán-nyugdíjpénztári vagyon eltűnt, a hosszú távú megtakarítások jelentősen megcsappantak. "Aki a következő egy-két évet túléli a piacon, olyan növekedési szakaszba léphet, amikor a versenytársak egy része már nem jelent számára komoly kihívást. Stratégiai harc zajlik ma, amelyben a bátrabbak maradhatnak talpon" – tette hozzá.
Szerinte azért lehet vonzó befektetési forma a biztosítás a családoknak, mert a makrogazdasági környezet nagyot változott az utóbbi időben, a kamatszint jelentősen csökkent, ezért már nem annyira vonzó sem állampapírba, sem bankbetétbe fektetni. A magyar lakosság megtakarításai most történelmi csúcson járnak, de ennek csak nagyon kis százaléka van életbiztosításban.
A Consequit Kósa szerint folyamatosan fejlődik mind a forgalmat, mind a munkatársi állományt tekintve. Nem törekszenek nagy expanzióra az elején, 300-400 fős a dolgozói bázisuk, akik vállalkozóként dolgoznak, közülük azok maradnak meg, akik hivatásnak tekintik a pénzügyi tanácsadást. Országos lefedettséget, 800-1000 értékesítőt és év végéig 1,8-2,2 milliárd forintos árbevételt szeretnének.
A vállalat működéséről azt is elmondta, hogy a MLM (multilevel marketing) rendszerek bizonyos elemeit használják csak. "Az MLM azért jó, mert nem hideghívásokkal zaklatunk vadidegen embereket, hanem aki csatlakozik hozzánk, az a saját kapcsolati tőkéje segítségével ad pénzügyi tanácsot. Bár terméknek hívjuk a pénzügyi konstrukciókat, nem vagyunk termékértékesítők" – mondta.
"Amit mi csinálunk, azért sem MLM a szó hagyományos értelmében, mert összesen három karrierszintünk van: egy képviselői, egy konzultánsi és egy tanácsadói szint. Nincs tehát piramis. Úgy néz ki, mint egy biztosítói hálózat, ahol dolgozik egy területi felelős, egy megyei igazgató, egy üzleti igazgató és egy ügynök. Az előrelépés mindenhol vizsgákhoz kötött. Sokkal inkább franchise ez a rendszer, mint MLM" – mondta Kósa.