A H&M felkötheti a gatyáját? Divatmárkával nyomul az Adidas
A sportszereket gyártó Adidas a H&M és a Zara áruházláncokkal szeretné felvenni a versenyt: Hamburgban megnyitja februárban női divatmárkája, a Neo első németországi boltját. A cég 10 másik németországi bolt megnyitását tervezi a jövőben - írja a Manager Magazin német lap online kiadása.
"Ha itt sikerünk lesz – amiben nagyon hiszünk – kiterjesztjük egész Európára" – jelentette ki Herbert Hainer cégvezető a Welt am Sonntag című német lapnak. A Neo elnevezésű márkával az Adidas mindenekelőtt a klasszikus divatpiacon szeretne befutni, A márka főként 12 és 19 év közötti lányokat és fiatal nőket céloz meg.
Az Adidas ez idáig főleg Kínában és Oroszországban volt sikeres a Neóval. "2015-ig egymilliárd eurós bevételre számítunk világszerte" – mondta Hainer. "Az Adidas nem lesz második H&M. Mindig azt mondtuk, hogy a kollekcióink 70-75 százaléka a sportra koncentrál" – tette hozzá.
A cég saját bevallása szerint még nem érzi a vásárlói aktivitás visszaesését. A harmadik negyedévben a bevétel 8 százalékkal nőtt 3,7 milliárd euróra. A netto nyereség 266-ról 303 milliárd euróra növekedett. A 2012-es évi várakozásokkal kapcsolatban Hainer azt mondta: "tovább fogunk növekedni, 10-15 százalékos nyereséggel számolunk. Nem jelenteném ezt ki ilyen egyértelműen, ha nem lennék ebben biztos" – tette hozzá.
A cég még nem vetette el az egydolláros sportcipő ötletét, mellyel a fejlődő országok szegényebb rétegeit célozzák meg. Bangladesben ugyan nem jött be ez a projekt. "Sajnos nem úgy haladtak a dolgok, ahogy akartuk. A tesztidőszak alatt ugyan 5000 pár cipőt el tudtunk adni, de csak veszteséget termeltünk" – mondta az üzletember. "A cipő nekünk három dollárba került, amire még 3 és fél dollár vámot kellett fizetnünk páronként" – tette hozzá. A cég most Indiában próbálkozik meg az egydolláros cipőkkel, ahol egy hálózaton keresztül adnák el őket falvakban. Nyereséget nem várnak tőle, ám saját magát eltartaná a projekt.