A Praktiker beszállt az e-kereskedelembe
Online termékvásárlási szolgáltatást indított a Praktiker a karácsonyi vásárlási boom kezdetén. Jelenleg 17 ezer termék érhető el a cég website-járól, házhoz szállítást későbbre ígérnek.
A Praktiker az online értékesítési csatornán történő kereskedésével jelentősen befolyásolni kívánja a magyar vásárlási szokásokat a barkácspiacon. Az áruházlánc ugyanakkor közlése szerint nem alakul át klasszikus online áruházzá, házhoz szállítást csak hosszú távon ígér.
A cég megújult honlapján található termékkereső szoftver adatfeltöltése jelenleg is tart, a Praktikernél megvásárolható lakberendezési, kertészeti, hobbi és barkácscikkek közül pillanatnyilag 17 ezer elérhető szöveges és képi formában. Az online vásárlást call center szolgáltatás is kiegészíti.
A barkácsáruház-lánc online rendszere hazai Praktiker-fejlesztés, belső programozók munkája. Így feltehetőleg a magyar leányvállalat internetes tapasztalatai befolyásolni fogják, hogy a Magyarországon kívüli barkácsáruházak hogyan és mikor vezetik be online szolgáltatásaikat.
Az IT-fejlesztések következő állomásaként a hazai Praktiker áruházakban a cég website-jára mutató internetes terminálokat állítanak fel a jövében, hogy a vásárlók az értékesítési helyeken ne csupán a hagyományos reklámeszközökre és eladókra támaszkodhassanak. A pénztárzónákban érintőképernyős kasszákat fognak beszerelni, melyeket már jelenleg is tesztelnek nyolc hazai áruházban.