Kiállításon mutatkozott be a HR-szakma színe-java
Idén harmadik alkalommal rendezték meg az Emberierőforrás-menedzsment Szakkiállítást, melyen a HR-szakma képviselői áttekintést kaphattak a piac jellegzetességeiről, emellett szolgáltatók és szolgáltatások sokaságából válogathattak a Syma Rendezvénycsarnokban, november 15-én és 16-án.
Közel hatvan standon várták az érdeklődőket © Stiller Ákos |
A kétnapos rendezvényen több mint hatvan kiállító vett részt, a HR-szakma minden területéről: személyzeti szolgáltatásokat (munkaerő-közvetítés, munkaerőkölcsönzés, online toborzás), humánügyviteli termékeket (szoftvereket) és szolgáltatásokat kínáltak, de a tanácsadás, oktatás és képzés területén fölmerülő kérdésekre is választ kaptak a látogatók.
A kiállítók közül a nyelviskolától kezdve az online állásközvetítő cégig számos külföldi talajdonban lévő vállalat képviseltette magát, amely érdekeltséget szerzett a magyar HR-piacon.
Sokan érdeklődtek a két-háromnapos képzések — vállalati tréningek — iránt különféle témákban: menedzsment, kommunikáció, HR, értékesítés, nyelv, számítástechnika - tájékoztatott a WIFI Hungária Oktató és Továbbképzú Intézet képviselője.
A személyzeti szolgáltatások skáláját is bőséges kínálat jellemezte. A vállalatok szempontjából különösen hangsúlyos munkaerő-közvetítés és munkaerő- kölcsönzés közkedvelt és jövedelmező terület a szolgáltatók számára.
Általában multinacionális cégek tartanak igényt a munkaerő-kölcsönzésre, újabban egyre több japán vállalat jelzi ezirányú igényét - mondta a Humán Centrum cégcsoport és a Mind-Diák Szövetkezet képviselője.
Bő választék © Stiller Ákos |
A kiállításon az érdeklődők körében nagy népszerűségnek örvendett az Europass önéletrajz, amelyet a Európai Parlament vezetett be 2005 január elsejétől, hogy a hagyományos cv-kel szemben egy sablon kitöltésével — amely a munkára jelentkező legfontosabb adatait tartalmazza — megkönnyítse a pályázók és a munkaadók dolgát.
A kétnapos rendezvényen a látogatók a kiállítók standjain kívül magyar és idegennyelvű előadásokat is látogathattak a legkülönfélébb HR-es témákban. Amellett, hogy választ kaptak kérdéseikre, a gyakorlatban is tesztelhették a szolgáltatásokat: online személyzeti tesztet tölthettek ki, és többek között kipróbálhatták a lazító nyakmasszázst is, extra „szolgáltatásként” pedig ízes falatokat mártogathattak a vendégcsalogató standokon fő helyet betöltő csokoládészökőkutakba.