A politikai szereplők szűk két hét alatt 137 millió forintot költöttek ellenséges üzenetet tartalmazó hirdetésekre, ezek 99 százalékát a kormánypártiak fizették.
Az ellenségképző narratívák minden korábbinál virulensebbek a mostani választási hadjáratban – derül ki a HVG csütörtöki számából.
A Political Capital kéthetente készít jelentést a kampányról, és a legfrissebb adatok szerint a közösségi médiában megjelent politikai hirdetések 43 százaléka ellenséges üzenetet tartalmaz. Ezekre a reklámokra a politikai szereplők április 21. és május 4. között 137 millió forintot költöttek el, és ennek az összegnek a 99 százalékát a kormánypártiak fizették ki.
78 millió forint ment Magyar Péter hiteltelenítésére, és további 27 milliót fizettek a háborúpárti megbélyegzésekre.
Persze a gyűlöletkeltés feltűnik a Fidesznek is, már amikor érdekében áll azt észrevenni, legutóbb például Kocsis Máté fejtette ki, utalva a Robert Fico ellen elkövetett merényletre, hogy az online kommentelés „olyan fokon elfajult, hogy Szlovákiában most a történtekhez vezetett”. Bár a Fidesz frakcióvezetője szerint ezen elfajulás okait egyedül a baloldali média háza táján kell keresni.
A további részleteket a csütörtöki HVG-ben találja.