Eltűnnek a politikai hirdetések a YouTube-ról és a Google-ről az EU-ban
Egy új EU-s jogszabály miatt még annak hatályba lépése előtt felhagy a politikai hirdetések kiszolgálásával a Google valamennyi felületén.
Egy új EU-s jogszabály miatt még annak hatályba lépése előtt felhagy a politikai hirdetések kiszolgálásával a Google valamennyi felületén.
A politikai szereplők szűk két hét alatt 137 millió forintot költöttek ellenséges üzenetet tartalmazó hirdetésekre, ezek 99 százalékát a kormánypártiak fizették.
A 2024-es európai parlamenti választások közeledtével az EU átláthatóbbá és szigorúbbá tenné a politikai hirdetések rendszerét az online térben. A mostani javaslat nemcsak védené a polgárok adatait, de követhetővé tenné, hogy ki honnan, és milyen forrásból fizette a hirdetéseket.
A Google és a Twitter után a Facebook is szigorítani készül a politikai hirdetésekre vonatkozó szabályzatát. Igaz, minimálisan.
Mik ki nem derülnek a Facebook hirdetésrendszerének hála. A fideszes Simonka György politikai üzeneteit például neje, Simonkáné finanszírozza.
Érdekes grafika jött a Political Capitaltól, amely arra volt kíváncsi, mennyit költenek a magyarországi pártok Facebook-hirdetésekre.
Az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban már tavaly bevezette új, a politikai hirdetésekre vonatkozó szabályzatát a Facebook, most pedig több más ország mellett az Európai Unió területére is kiterjesztik az átláthatóságot biztosító rendszert.
Mark Zuckerberg a jelenleginél sokkal szigorúbban ellenőrizné a politikai hirdetések feladóit, valamint a nagy Facebook-oldalak működtetőit.
Eddig csak a Facebookról lehetett tudni, hogy ott elhelyezett hirdetésekkel próbálták az oroszok befolyásolni az amerikai elnökválasztást, de most már ez a Google és az Instagram kapcsán is kiderült.
A törvény elvileg a "pártok tiltott támogatásáról" szólna, hogy a pártok kampányon kívül csak piaci áron vehessenek plakáthelyeket.
"A Jobbiknak is segíthetnek, hogy kiszabadulhassanak Simicska Lajos hálójából" – közölte a törvény céljairól Kósa Lajos frakcióvezető.
Az Állami Számvevőszék 598 sajtótermék hirdetési árjegyzékét tette közzé honlapján az október 12-i helyi önkormányzati és nemzetiségi önkormányzati választást megelőző kampányidőszakra.