Visszatérő X-Faktor, új Gold csatorna női showműsorral, reaktivált Vágó Istvánnal és Sebestyén Balázzsal – az RTL első emberei elárulták, mivel várják a tévénézőket az év hátralévő részében. Az is kiderült, hány estén nézik többen a Vajna-tévé Tények című műsorát, mint a híradójukat: a bravúr 14 estén sikerült. 157 estén viszont nem.
Az RTL Klub – saját szavaival – kinyírását tervezgető Tv2 vezér, Dirk Gerkens valószínűleg erősen zavarba jönne annak a prezentációnak már az első diagramjától, amit egy szűk körű háttérbeszélgetésen ismertetett Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója és Kolosi Péter programigazgatója. Az első félév tévés teljesítményének ezen látható számait ugyanis nehéz lehet megmagyaráznia Andy Vajnának: az RTL Klub 16,8 százalékos közönségarányával szemben a TV2 alig 9 százalékot ért el – vagyis nemhogy „kinyírni” nem sikerült a nagy konkurenst, de bebetonozott az előnyük.
A Tv2 vezérigazgató ezt korábban az Indexnek azzal kozmetikázta, hogy csoportszinten ők az erősebbek, ami kétségtelenül igaz az új csatornák indításába pumpált temérdek pénznek köszönhetően. Emellett valóban az RTL-csoport nézettsége portfóliószinten valamennyivel csökkent az első félévben a tavalyi számokhoz képest: 34,8-ről 31,7 százalékra.
Tények a Tényekről: 14 estét tudott hozni
A leglátványosabb ugyanakkor az az ordító különbség, ami a főműsoridős hírműsoraik közt van: idén az RTL Klub 157 estén volt nézettebb riválisánál, miközben a Kökény-Szalai Vivien által irányított Tények mindössze 14 napot tudott behúzni. A megalázóan nagy differencia már csak azért is fontos, mert az kormányközeli média, élén az Origóval, összehangolt cikkeikkel szabályos fiesztát rendez minden egyes alkalommal, amikor a lejárató riportokkal és a "kétfarkú alpakka csikó született" hírekkel operáló Tények be tudja fogni a Híradót. A 24.hu írt arról, hogy ráadásul erősen aggályos újrahasznosítással, pontos dátumokat és szerzőt lefelejtő cikkekben kommunikálják a világraszóló „sikert”, ami ezek szerint 14 kontra 157 estét jelent – már ha tényleg a tényeket nézzük.
Foci nem lesz, Oltári Csajok és X-Faktor igen
A két RTL-es vezető végigvette az első félév számukra legfontosabb húzásait, egyben elárulták, mit láthatunk náluk nyáron, de főleg a tévés uborkaszezont követő ősszel:
Nagyon elégedettek az új tavaszi műsoraikkal, amelyek szép számokat hoztak: A mi kis falunk, A Konyhafőnök VIP, a Házasság első látásra és a Hagyjál főzni! is jól szerepelt.
A stadionépítési korszellemmel dacolva hagyják a focit: az ok egyszerűen a profiltisztítás, a nézők ugyanis nem az RTL-től várják a betevő közvetítéseiket. Ezért nem is indulnak újra az Európa Liga-tenderen, a focit meghagyják a közmédiának, ahol úgyis kb. csak ez hoz kiugró nézettséget.
Az ősz nagy dobása az X-Faktor folytatása lesz, a háttérbeszélgetés közben a földszinten javában zajlottak a felvételek. Elég volt végigsétálni a nagyon fiatal/nagymamás/gitáros/torka szakadtából éneklő jelentkezők színes forgatagán a fílinghez, hogy szokás szerint lesz itt minden, dráma, bénázás, sikersztorik, ahogy kell.
A Survivor túlélőshownak már az utómunkáit végzik, de jön a Celeb vagyok, ments ki innen! is. Konyhafőnökből nézhetjük a VIP-et és a junior verziót is, utóbbit az RTLII-n. Újra képernyőre kerül a Roast, amiben ezúttal Ganxsta Zolee-t cseszegeti majd boldog boldogtalan, hiszen ez a formátum lényege.
Talán a legnagyobb újdonság a programok közt az Oltári Csajok névre keresztelt telenovella, ami az első „Magyarországon írt, itt fejlesztett, főműsoridős, naponta látható” ebben a műfajban. Profira bízták, hiszen a Barátok közt korábbi producere, Kalamár Tamás lesz a „showrunner”, és a Paprika Latino gyártja majd. „Lányok, esküvők, szerelmek” – foglalta össze sommásan Vidus Gabriella, miről is fog szólni. A sztori 3 lánytestvér körül zajlik majd, akik itt élnek Budapesten, a szereplők fiatal, eddig inkább színházban látható színészek közül kerültek ki – erről itt olvashat többet.
Aranyra váltanak
Hamarosan, július 3-án a megszűnő Film2+ helyén RTL Gold néven elindul a talkshow és gameshow műsorokat sugárzó, új csatornájuk. A mostanra felduzzadt filmkínálattal versenyzés helyett ugyanis inkább "egy új versenypályát" nyitnak – mondta Vidus Gabriella.
A promóvideón full aranyba öltözve, őrjöngve Sebestyén Balázst és hasonló izgalmakat követel tüntető nők egész hada – és pontosan ez a koncepció is. Az új csatornán ugyanis a 40 pluszos női közönségre lőnek, a saját tartalom fog dominálni, sok ismétléssel. Így többek közt a Balázs Show és a Mónika Show egykori adásait adják majd, de Vágó Istvánt is reaktiválják a Legyen Ön is milliomossal. A direkt ide készülő, új műsort, az Anikó Showt pedig már javában forgatják.