2008. november. 11. 18:20 MTI Utolsó frissítés: 2008. november. 11. 18:14 Itthon

Nem érintette a válság az online reklámpiacot

A Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) első három negyedéves adata szerint nem érintette a magyar online reklámpiacot a pénzügyi válság: a január-szeptemberi index 30 százalékot meghaladó növekedést mutatott.

Az idei év első kilenc hónapjában összesen 6,677 milliárd forint hirdetési bevételt értek el a MOHI-tagok, míg a tavalyi év első háromnegyedében majdnem 5,103 milliárd forintot. 2008 harmadik negyedévében a MOHI-tag vállalatok 2,19 milliárd forint hirdetési bevételt könyveltek el, ez 448 millióval haladja meg az előző év azonos időszakában mért bevételt. 
   
A MOHI-t 2003 óta, negyedévente számítják a 13 tagszervezet mérlegében szereplő bevételek alapján. Az indexben szereplő tagok, az [origo] Adhouse, az Index, a Sanoma Online, a Ringier Online, az Axel Springer Online, az Adaptive Media, az Inform Média, a HVG online, a portfolio.hu, a Napi.hu, az Egyszervolt.hu, a Habostorta Csoport, valamint a Hazipatika.com maguk juttatják el számaikat az index számítását végző Szonda Ipsoshoz. 
   
A tagok az online display reklámpiac mintegy 80 százalékát képviselik. 

Hirdetés