A Magyar Kerékpárosklub szerint „a beruházás zöld köntösbe bújtatása, más néven greenwashing” az, hogy a projekt kerékpáros központ néven fut, miközben a rengeteg parkoló a központi elem.
Verőce lakosságát 2023 szeptemberében tájékoztatták arról, hogy kerékpáros központot építenének a településen, a projekt keretében egy 100-120 autó befogadására alkalmas parkolót is létre akarnak hozni, méghozzá egy jelenlegi zöldterületen. Magáról az épületről annyit közöltek, hogy „a központ EUROVELO 6 biciklistái, egyéb kerékpáros közlekedők, illetve a helyiek számára is nyújt majd szolgáltatásokat, csakúgy, mint a későbbiekben megvalósuló kisvasút végállomás vendégei számára is."
A Magyar Kerékpárosklub januárban kiadott közleménye szerint a verőceieknek nem érdeke, hogy olyan kerékpárosokat csábítsanak a térségbe, akik autóval érkeznek, ugyanis „tovább növeli a 12-es főút jelenleg is nagy autós forgalmát Verőcén, ez pedig zajjal, dugókkal és balesetek megnövekedett kockázatával jár.”
A terveket az elektromos kerékpározásra optimalizálták, a Kerékpárosklub szerint ez lehet az oka annak, hogy beruházás helyszíne legkönnyebben autóval érhető el, a vasútállomástól a gyalogos megközelítés körülményes és sok esetben nem biztonságos.
Ebből következik az is, hogy a tervezett kerékpárosközpontból a Börzsönyt csak forgalmas közúton lehet elérni, miközben az Eurovelo 6 bicikliút is könnyen elérhető lenne. Igaz, ott „a bérelhető ebike elektromos meghajtását kevésbé lehet majd kihasználni”.
Kerékpáros központ néven 120 új parkolót építenének Verőcén
Verőce lakosságát 2023 szeptemberében tájékoztatták arról, hogy kerékpáros központot építenének a településen, a projekt fő eleme viszont egy 100-120 gépkocsi kapacitású parkoló l
A Kerékpárosklub álláspontja szerint a kerékpárkölcsönzési lehetőség leginkább Verőce fő vasútállomásának közvetlen környezetében lenne megfelelő helyen, hiszen így arra ösztönözzük a Verőcére érkezőket, hogy a települést többségében vonattal közelítsék meg.
Amennyiben a beruházás helyszínét nem lehet megváltoztatni, a Kerékpárosklub azt javasolja, hogy
- A környéken élők nyugalma érdekében a vasúti töltés lakóházak felőli oldalán ne épüljön parkoló, hanem kerüljön a vasúti töltés és a 12-es főút közé. A buszforduló erre meglátásunk szerint megfelelő helyszín lenne. A Migazzi út vasúti aluljárójánál kerüljön ki egy behajtani tilos, kivéve célforgalom tábla.
- Verőce és/vagy Kismaros fő vasútállomása és a kerékpáros központ között gyalogos és kerékpáros összeköttetés biztosítása projekt fontos része kell, hogy legyen.
- A Morgó patak medrében húzódó ökológiai folyosó megóvása legyen fő szempont a kerékpáros központ és az Eurovelo 6 kerékpárút összekötésénél.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.