Az utasoknak mindössze 4 százaléka használ ország- vagy vármegyebérletet.
Felmérték a magyarok vonatozási szokásait, és kiderült: 70 százalék alig vagy egyáltalán nem, napi szinten minden századik, heti szinten minden harmincadik ember utazik vonaton – olvasható a Népszavában.
A lap szerint a vonatra ülők hatodának nincs közlekedési alternatívája, igaz, felük választhatna más közlekedési eszközt, mégis marad a vasútnál. A legalább havi szinten vonatra ülők közel háromnegyede kényelmi okokból teszi ezt, tízből négy szerint ez a legolcsóbb közlekedési eszköz, tízből három számára pedig ez a leggyorsabb.
Lázár a MÁV két vezérigazgató-helyettesét tette felelőssé a fővonali balhé miatt, a tárcája pedig beleszállt Vitézybe
Vezéráldozattal folytatódik a MÁV és Lázár csatája: a miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét - erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. A MÁV később úgy pontosította a politikus közlését, hogy csak az egyik vezetőt mentették fel.
A megkérdezettek 38 százaléka ingyen, vagy csak helyjeggyel utazik, 26 százalékuk kedvezményes jegyet vásárol, négy százalék használ ország- vagy vármegyebérletet, és
csak tízből három ember fizet teljes árat a jegyéért.
Felmérték az elégedettségüket is: a MÁV szolgáltatásaival csupán a megkérdezettek harmada volt elégedett, ugyanennyi szerint épphogy elfogadható. A legtöbben – 46 százalék – a késések miatt kritizálta a MÁV-ot.
zCast - Vitézy Dávid: Ha jó alternatívát csinálunk, az emberek maguktól le fogják tenni az autót
Miért nem lehet Budapesten kezdeni a budapesti autóprobléma megoldását? Hogyan állít használható példát London és Prága a magyar fővárosnak? Ki kéne-e árusítsuk a vágányainkat? Van-e autósüldözés, lehet-e dugódíj? Fenntarthatósági podcastunk évadnyitójában Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és egykori BKK- és BFK-vezér válaszolt az elmúlt hónapok legégetőbb közlekedési kérdéseire és vetítette előre nemzetközi példákon keresztül, hogy jó szakpolitikával milyen szerepe lehetne a tömegközlekedésnek egy fenntartható jövőben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.