A BKV – a Fővárosi Önkormányzat pénztárcájából – idén csak a Széll Kálmán tér és a Hűvösvölgy között hajt végre nagy felújítást, ott 5,6 milliárd forintot költenek el.
A Budapestre érkező új CAF-villamosok üzembeállításához muszáj kicsit hozzányúlnia a fővárosnak a villamospályákhoz, viszont az újdonságok üzembeállításához szükséges pályarekonstrukción kívül 2023 nyarán alig néhány tízmillió forintot fognak költeni az amúgy nyáron szokásos pályafelújításokra – írja a Népszava. Pedig a fővárosi villamospályákra ráférne a felújítás.
A BKV a lapnak azt írta, hogy a 4-es, 6-os villamos vonalán idén csak kisebb hétvégi vágányzárak lesznek, „amelyek során fenntartási jellegű villamospálya-karbantartási munkákat végzünk. A várható becsült költség nagyságrendileg 30 millió forint”. A 4-es, 6-os villamosnak európai szinten is kiemelkedően magas a forgalma, az infrastruktúra ebből fakadóan pedig jelentősen el tud használódni, így ciklikus karbantartási munkákat kell rajta végezni – csak nem nagyon van rá forrás.
A lap kiderítette:
a budapesti sínek egy része annyira rossz állapotban van, hogy a meghibásodások miatt korlátozásokra van szükség.
Meghibásodás csak azokon a vonalakon nincs (annyira sok), amelyeket uniós forrásból újítottak fel az utóbbi években. Csakhogy uniós pénz egészen addig nincs, amíg a kormány meg nem állapodik róla.
Azért van olyan vonal, aminek a rekonstrukcióját nem lehetett tovább halasztani: az alacsonypadlós CAF-villamosok fognak járni a Hűvösvölgybe tartó villamosvonalon is, így a Széll Kálmán tér és a Hűvösvölgy között a teljes villamospályát cserélni kell – ez pedig 5,6 milliárdjába kerül a Fővárosi Önkormányzatnak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.