Szükség lenne rá, de elegendő pénz nincs a fővárosi villamospályák felújítására
A BKV – a Fővárosi Önkormányzat pénztárcájából – idén csak a Széll Kálmán tér és a Hűvösvölgy között hajt végre nagy felújítást, ott 5,6 milliárd forintot költenek el.
A BKV – a Fővárosi Önkormányzat pénztárcájából – idén csak a Széll Kálmán tér és a Hűvösvölgy között hajt végre nagy felújítást, ott 5,6 milliárd forintot költenek el.
Már 2019-ben megállapodott a bevásárlásról a kormány és a főváros, de eddig mégsem biztosította a forrást a kormány.
Meghosszabbították az opciós szerződést a gyártókkal, idén novemberig, illetve jövő májusig vásárolhatja meg a járműveket a BKK “megfelelő pénzügyi forrás rendelkezésre állása esetén".
A spanyol CAF-fal kötött villamosmegrendelés opciós keretéből újabb, 56 méteres villamos érkezett Budapestre. Ősszel áll forgalomba az 1-es vonalon.
Hamarosan véget ér a 2015-16-ban Budapesten forgalomba állított spanyol villamosok gyártói karbantartása, a munkát a BKV saját embereinek kell átvenni, ráadásul a közlekedési vállalatnak rengeteg alkatrészt is vásárolnia kell. 600 millió forintból kijött volna még kétévi karbantartás. A BKV-s karbantartók túlterheltek, de nem a CAF-okkal fognak legtöbbet küzdeni.
A Népszava szerint a főváros milliárdokkal többet költ újabb villamosok beszerzésére a CAF-fal kötött korábbi szerződés opciójának lehívásával, mintha most újra megversenyeztetné a gyártókat. Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója szerint a cikkből kimaradt az, kinek a megrendelésére készült.
Biztonsági kockázata lehet annak, és akár emberéletek is múlhatnak azon, hogy Budán megemelt pályakotróval járnak a spanyol CAF szerelvények. Ezt szabályosnak mondják, de a minapi Margit körúti halálos gázolás után, amelyik villamosnál megtehették, leeresztették ezt a bizonyos eszközt.
Eddig összesen ötvenháromszor karamboloztak az új CAF-villamosok, mióta Debrecenben vannak. Legutóbb hétfőn tört össze kettő. A sok baleset miatt már azokat a villamosokat is közlekedteti a helyi közlekedési, amelyeknek csak esztétikai hibájuk van – írja a Dehir.
Újra lehet tesztelni a hosszú CAF-villamosokat is Budapesten.
Ismét lehet az új, rövidebb spanyol villamosokkal is utazni szombattól a fővárosi 3-as villamos vonalán – erősítette meg a BKK. Tarlós István főpolgármester pénteken közölte, hogy az egyik próbajáratos hosszú CAF nem fékhiba, hanem emberi mulasztás miatt szaladt egy Tátra villamosba az 1-es vonalon, a Hengermalom útnál.
A Népszabadság úgy tudja, hogy a fékek közül több ki volt iktatva a hosszú CAF-villamos múlt hétfői balesetekor, de ezt semmi sem jelezte a vezetőfülkében. Mindez a lap szerint súlyos koncepcionális hibára utalhat, ami nem volt előre jelezhető. A hiba pontos okát továbbra sem tudják.
Még nem tudják, miért ment neki a CAF-villamos próbaútján egy másik villamosnak öt napja.