A kibányászott nikkelt nyugat-európai és amerikai üzemekben fogják feldolgozni.
Brazíliában vásárol akkumulátornyersanyag-bányákat a Volkswagen és a Stellantis-csoport – írja a Handelsblatt. Beszámolójuk szerint a két autógyártó gigavállalat nem közvetlenül fog megjelenni Brazíliában, hanem a Glencore bányaipari társaságon, valamint az ACG pénzügyi befektető társaságon keresztül. A bányák felvásárlásának tervét egy kifejezetten speciális felvásárlásokra szakosodott társaság, a Special Purpose Acquisition Company (SPAC) jelentette be. Ezt a céget a londoni tőzsdén is jegyzik.
Közleményük szerint az ACG egymilliárd dolláros tőkealapot készül felállítani egy nikkel-szulfid kitermelő létesítmény, valamint egy rézbánya megvásárlására. Ehhez a transzferhez a Volkswagen egy leányvállalata, a PowerCo százmillió dollár előleget is biztosít. Hasonló, de hivatalosan meg nem nevezett összeggel száll be a vásárlásba a Stellantis és a Glencore is, de beszáll a bányászati befektetésekre szakosodott La Mancha pénzügyi alap is. A fennmaradó összeget tőzsdei kibocsátásból tervezik előteremteni.
Az ACG a jelenlegi tervek szerint tőzsdei bevezetéssel ACG Electric Metals részvényeket fog kibocsátani. A tőkealap 51 százalékos tulajdonrészén a Glencore, a Stellantis és a La Mancha fog osztozkodni, viszont 49 százaléka szabad forgalomba kerül.
Stellantis néven alakul meg a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportja
Közpénzből finanszírozott autóvásárlási kedvezmények bevezetését tervezi a német kormány a koronavírus-világjárványt megszenvedő autóipar támogatására, a Der Spiegel című hírmagazin szerint az év végéig 5 milliárd eurót (1750 milliárd forint) fordíthatnak erre a célra.
Az autógyártókat tömörítő csoportok azért tudnak most hozzájutni a brazil bányákhoz, mert a dél-afrikai Sibanye-Stillwater vállalat év elején visszalépett a megvásárlásuktól. Ők azt állították azért, mert a nikkelbánya geotechnikailag instabil. Azonban mire ezt a dél-afrikai vállalat lekommunikálta, már késő volt, előszerződésük volt a bányákra, az eladó pedig 1,2 milliárd dolláros kártérítési pert indított a vevő ellen. Az ACG szerint viszont teljesen stabilak a bányák, mindkettőt bővíthetőnek tartják.
A Volkswagen és a Stellantis nem titkoltan elektromos autók gyártásához használnák fel a bányákat. A Brazíliában kitermelt nikkelt a Glencore nyugat-európai és észak-amerikai üzemeiben fogják majd feldolgozni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.