A korábbi tulajdonosát alaposan lekörözte a maranellói autógyártó.
Az elmúlt négy hónapban a Ferrari részvényeinek árfolyama 34 százalékkal emelkedett, ami több mint 52 milliárd eurós piaci kapitalizációt eredményezett, ami a legjobb teljesítmény az autóipari részvények között.
A Ferrari jelenlegi piaci értéke 52,17 milliárd euró, a részvényeivel 268,5 eurón kereskednek. Ez azt jelenti, hogy a Ferrari piaci értéke magasabb, mint a Stellantisé (47,66 milliárd euró), amelyhez 16 márka tartozik: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel/Vauxhall, Peugeot, Ram.
A Ferrari 2015-ben vált ki a Fiat Chryslerből, és még az év októberében 10 milliárd eurós piaci kapitalizációval vezették be a milánói tőzsdére.
A Ferrari lenyűgöző felfutása az elemzők szerint ráadásul tovább tarthat, az RBC Capital 321 eurós célárat tűzött ki. Úgy látják, hogy a luxusmárkával kapcsolatos piaci elvárások az elkövetkező hónapokban a Teslával egy szintre kerülhetnek.
Részvényei sok tekintetben összehasonlíthatóak a nagy európai luxuscikkgyártó vállalatokéval, és a 2015-ös kiválás óta összesen több mint 500 százalékos hozamot értek el. Ugyanebben az időszakban az európai autóipari részvényeinek hozama 50 százalék körüli volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.