A koronavírus-járvány újabb hullámai tovább erősítették az online kereskedelem szerepét.
Az 55 év alattiak többsége idén már elsősorban az interneten vásárol be az ünnepekre – derül ki az EY 16 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A témában kiadott közlemény szerint leginkább a fiatalabb, Y és a Z generáció tagjai tervezik, hogy többet költenek majd karácsonykor.
Az 1965 után született, X, Y és Z generációs vevők több mint fele online vásárolni az ünnepi szezonra a következő nagy leárazáskor. Ez különösen igaz a 2000 és 2010 között születettekre, akiknek a 60 százaléka a világhálón szerezné be a kiválasztott termékeket, és mindössze 11 százalékuk menne be emiatt egy üzletbe. Csupán az idősebb, úgynevezett baby boomer nemzedék költene hasonló arányban az interneten (35%) a boltokban (29%) vagy ezeket kombinálva (35%).
A kutatás alapján leginkább a harminc év alattiakat érheti el a vásárlási láz: közülük minden ötödik vevő már idén mélyebbre nyúlna a pénztárcájában, mint tavaly. Ennek oka, hogy állításuk szerint őket boldogabbá teszi, ha többet költenek. Az 1960 és 79 között született X generációsok mindössze 15 százaléka, a baby boomereknek alig 8 százaléka tervez nagyobb kiadást az ünnepekre, mint egy évvel korábban.
„Évtizedekig a fényekbe és díszekbe öltöztetett üzletekkel próbálták a vevőket figyelmét felkelteni a kereskedők. A hagyományos megoldások azonban háttérbe szorulnak az online vásárlás térnyerésével. Azok a vállalatok, amelyek figyelembe veszik ezeket a változásokat, és az online térben is képesek hatékonyan megragadni a vásárlók figyelmét, az idei ünnepek alatt is jelentős forgalomra számíthatnak” – mondta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó üzletágának associate partnere.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.