138 milliárd forinttal növelte 2020-ban a Lidl a bevételét, így a napi fogyasztási cikkeket árusító üzletek listájának élére került. Az eddig első helyezett Tescót a Spar is megelőzte.
Amikor az elmúlt években a Trade magazin közzétette a napi fogyasztási cikkeket árusító (FMCG-) üzletek rangsorát, szinte mindig ugyanúgy lehetett összefoglalni: jön fel a Lidl, de a Tescót még nem tudja megelőzni. Most ez megváltozott, a Lidl a 2020-ról szóló listán feljött az első helyre, az egy évvel korábbi 685-ről 823 milliárd forintra növelte az összes bruttó forgalmát.
A Tescót még a Spar is megelőzte, a második helyet 738,9 milliárd forint forgalommal érte el. A Tesco azért csúszott le a harmadik helyre, mert amíg a Lidl-ben 138, a Sparban pedig 59 milliárd forinttal nőtt a forgalom, ott csak 1,5 milliárddal, 737,5 milliárd forintra.
A listán a negyedik a Coop, 654 milliárd forintos forgalommal – ennek a láncnak van a legtöbb üzlete, összesen 4063. A második legtöbb üzlettel rendelkező cég, a CBA (amelynek 1987 boltja volt 2020-ban) egy hellyel hátrébb áll a bevételi listán, 542 milliárd forinttal. Utánuk következik a Reál (428 milliárd), az Auchan (422 milliárd), a Penny Market (372 milliárd), az Aldi (357 milliárd), a DM (122 milliárd), és még a lista 11. helyén álló Rossmann (105,5) is a 100 milliárdos határ fölé került.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.