A Stadler legújabb dizájnú Flirt motorvonatai szerdán álltak forgalomba a GYSEV vonalain.
Tízzel nőtt, így összesen húsz Flirt motorvonatból áll a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. flottája, miután lezárult a társaság harmadik beszerzési projektje. A vonatok a GYSEV teljes villamosított vonalhálózatán szállítják az utasokat.
A GYSEV 2013 és 2015 között két projekt keretében tíz új motorvonatot vásárolt, és 2016-ban jelentette be, hogy megduplázza Flirt vonatainak számát. Az új generációs motorvonatok megfelelnek a legújabb úgynevezett Crash ütközési normáknak, nagyobb biztonságot nyújtva a mozdonyvezetőknek, emiatt az új járművek az előző generációs, a MÁV-nál is ismerős Stadler Flirt motorvonatoknál 2,8 méterrel hosszabbak.
A 77,1 méter hosszú, négyrészes motorvonatok összesen 208 ülőhellyel rendelkeznek és 39 másodperc alatt érik el nulláról az óránkénti 120 kilométeres sebességet.
A vonatokat légkondicionálóval, utastájékoztató és kamerarendszerrel, wifivel, mobiltelefonok, tabletek és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal szerelték fel.
A járművek részben magyar gyártásúak, a Stadler szolnoki üzemében gyártották le a vonatok alumínium kocsiszekrényeit, ott festették zöldre, sárgára, valamint szürkére és ott szerelték be a svájci gyártású forgóvázakat a járművekbe.
Így az országban összesen 143 Flirt motorvonat közlekedik, 123 a MÁV-Start, 20 a GYSEV vonalain.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.