A Tiborcz-féle Waberer’s megszerezte a GYSEV fuvarleányának többségi tulajdonrészét
Egy jelentős tőkeemelés után a Waberer’s részesedése 70 százalék lesz, a GYSEV kisebbségi tulajdonos marad.
Egy jelentős tőkeemelés után a Waberer’s részesedése 70 százalék lesz, a GYSEV kisebbségi tulajdonos marad.
Ausztria felé sem érdemes most elindulni.
Lázár János szerint a tranzakció lezárása után „miénk lehet a döntő szó”.
A kormány az utolsó pillanatban meghozta a szükséges döntést.
Már csak a kormány engedélye hiányzik a GYSEV motorvonat-vásárlásához, de mindjárt lekésik a határidőt.
A magyar–osztrák vasúttársaság az Európai Befektetési Bank hiteléből finanszírozná 13 új intercity motorvonat beszerzését a Stadlertől. A kormány március óta nem járul hozzá az ügylethez, a határidő szeptember vége.
Újra folytatódik a győri vasútvonal felújítása, több járat indulási ideje megváltozik, lesz, amelyeket más állomásról indítanak el, és pótlóbuszra is szükség lesz, amikor ezzel összecsúszva a GYSEV is elkezdi a saját karbantartását.
A vonatok hétvégente fognak közlekedni, egészen augusztus végéig.
Az autópálya-üzemeltetéshez hasonlóan koncessziós megoldással vonhat be tőkét a kormány a vasútfejlesztésbe. A vasút magánosítására készült ötletbörzének egy szűk kör lehet a nyertese.
Ennyit kínálnak a 24.h szerint Strabag 6 százaléknyi tulajdonrészéért, amivel kétharmad fölé nőne a magyar tulajdonrész.
A vételi árról még nincs információja a lapnak, de ha tető alá hozzák az üzletet, az osztrák félnek nem sok beleszólása marad a cég ügyeibe.
Az osztrák közlekedési miniszter szerint rengeteg osztrák adófizetői pénzt fektettek a vasútba az utóbbi években, és kár lenne a sikeres együttműködést felrúgni.