Valakinek a zsebét alaposan kitömte a "lobbierő".
Nem szigorítják a cigarettaforgalmazás szabályait, a kormány két évvel elhalasztotta a dobozok márkátlanítását – írja a Népszava.
A dobozok kifehérítését először Ausztrália vezette be 2012-ben, és az intézkedés eredményesnek bizonyult, hamarosan mérséklődött a dohányzás a 12-25 évesek körében. Ennek magyarázata, hogy a sima doboznak nincs divatértéke, és a márkák marketingerejét is semlegesíti.
A dohányzás ellen korábban történtek lépések, például a zárt térben való rágyújtás tilalma, a növelt méretű figyelmeztető feliratok és gusztustalan képek daganatokról. Elvileg – a korrupció mellett – volt ilyen célja a trafikrendszer kialakításának is.
A statisztika szerint a dohányfogyasztás csökkenése 2014-ben állt meg, a fiatalok körében ismét drasztikusan emelkedik a dohányzók aránya, öt év alatt 25-ről 39 százalékra nőtt. Ezzel lényegében visszaállt a 2010-es helyzet.
A Népszava kérdéseire nem válaszolt az Emberi Erőforrások Minisztériuma, sem a Miniszterelnökség. Az Emmi Lázár János dohányzásügyi kormánybiztost jelölte meg illetékesként. Lázár sajtómunkatársa, Göbl Vilmos azt mondta, az is komoly eredmény, hogy 2022-ben bevezetik ezt az intézkedést. Göbl szerint a "piaci szereplők a lobbierejükkel hátráltatják a rájuk kedvezőtlen intézkedéseket", amit nehéz másképp értelmezni, mint a korrupció elismeréseként.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.