Kiírták a pályázatot a déli összekötő vasúti híd háromvágányúra bővítésére, ha ez megvalósul, több elővárosi vasút mehet át Budáról Pestre, illetve az egész országot átszelő vonatok is indulhatnak.
Régóta a küszöbön áll két fontos vasúti fejlesztés Budapesten, ám egyelőre vajmi kevés kézzelfogható előrelépés történt: ezek a reptéri vasút megépítése és a déli összekötő vasúti híd háromvágányúsítása.
A szeptember 29-ei közbeszerzési értesítőből kiderül, végre kiírták a pályázatot a déli összekötő vasúti híd háromvágányúsítására. A szerződés aláírástól a kivitelezés befejezéséig maximum két év áll a nyertes rendelkezésére, ez az időtartam nem meghosszabbítható.
A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. korábban azt írta kérdésünkre, a déli összekötő vasúti híd korszerűsítésére a tervek és az engedélyek megvannak, a híd kivitelezésére irányuló közbeszerzés sikeres lefolytatását követően az év második félévében kezdődhet meg a munka.
Ami azt jelenti, optimális esetben akár 2021 elejére megvalósulhat a projekt.
A híd bővítése azért fontos, mert ez jelenti az egyik szűk keresztmetszetet Buda és Pest között vasúton, emiatt nem sűríthető egy sor elővárosi vasút – van még egy pár ilyen helyszín a városban, többek között a közelben található Ferencváros állomás, így amíg azt nem építik át, a projektnek nem sok értelme lesz, de a közeli tervek között ez is szerepel. Mindennek megvalósulása után azonban több vonat mehet majd Kelenföldről a Keletibe és Kőbánya-Kispest felé és tovább, azaz lehetségessé válna az is, hogy az ország nyugati feléből Budapestre tartó vonatok továbbmenjenek Kelet-Magyarországra, és ne Budapesten legyen a végállomásuk, azaz átszállás nélkül el lehetne jutni például a Balatonról Debrecenbe mindennap.
A munkák során a két külön felszerkezettel rendelkező hidat elbontják, és három egyvágányú hidat építenének helyette.
A híd az EU-s Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) forrásból épül meg, a kapcsolódó Kelenföld–Ferencváros-vasútvonal kapacitásbővítését hazai forrásokból oldanánk meg.
Hiába a tervek, ha pénz nincsen - szétrohad a budapesti vasúthálózat
Korábban úgy volt, hogy 2019-ig mindhárom forgalmas budapesti vasútállomás megújul, a MÁV lapunknak küldött válaszában azonban azt írja, Kőbánya-Kispest rehabilitációjára új közbeszerzést kellett kiírni, így a munkák jó esetben is eltartanak 2021 végéig, Zugló és Kőbánya alsó felújítására pedig nincsen forrásuk.
300 milliárdos alagutat álmodtak a Déli pályaudvar alá, a lakók meg csak néztek
A Déli és a Nyugati pályaudvar közé épített szuperalagút ötletét vázolták föl ismét szakértők és döntéshozók a Déli jövőjéről szóló fórumon. A szép számban jelen levő lakók kíváncsian hallgatták a víziókat, de a végén többen sérelmezték, hogy a mindennapi problémáikat nem hallgatja meg senki.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.