Tavaly áprilisban rendeltünk 11 Stadler Kiss emeletes motorvonatot, most újabb 8 vásárlására bólintott rá a kormány.
Támogatja a kormány újabb nyolc emeletes motorvonat beszerzését az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program költségkeretének terhére, derül ki az augusztus 13-ai Magyar Közlönyből, amit a napi.hu szúrt ki.
A nyolc motorvonat beszerzésének becsült költsége 39 milliárd forint, aminek 100%-át az EU fedezi.
Tavaly áprilisban jelent meg a hír, hogy tizenegy ugyanilyen emeletes motorvonatot rendel a MÁV-Start, összesen negyven szerelvényre vonatkozó opcióval, ami azt jelenti, hogy újabb hosszadalmas eljárás nélkül összesen 40 ilyen motorvonat vásárlására jogosult a vasúttársaság. Ebből tehát most már összesen 19 lesz, ha lehívja az opciót a MÁV-Start.
A vonatoknak legalább 600 ülőhellyel kell rendelkezniük, ami nagyjából egy nyolcvagonos szerelvény kapacitásának, illetve három egymáshoz csatolt az elővárosokban ismert Stadler Flirt motorvonat befogadóképességének felel meg. A járművek 160 km / órás sebességre lesznek alkalmasak.
Az első 11 új emeletes vonat jövőre érkezhet meg, és év végéig állhatnak sorban forgalomba a MÁV legnagyobb forgalmú elővárosi vasútvonalain, azaz a Budapest-Vác-Szob, a Budapest-Cegléd-Szolnok, illetve a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon. Az első vonatok a Vác-Szob vonalra kerülnek majd szakmai források szerint, mert ott van rájuk a legnagyobb szükség, illetve a MÁV-Start azt ígéri, a nyári szezonban hétvégenként a Balaton és a Velencei-tó felé is megjelennek az új szerelvények.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.