Gazdaság hvg.hu 2018. június. 11. 14:35

Fűtöttek a júniusi forróságban a vonaton, az utasokról folyt a víz

A MÁV megfogalmazása szerint egyedi eset lehetett az, hogy az egyik forró júniusi napon, késő délután befűtöttek egy légkondicionálás nélküli vonaton a ceglédi vonalon. Azt nem tudni, pontosan miért működött a szerelvényen a fűtés, és miért nem kapcsolták ki.

Pokoli volt a hőség, a tömött vagonban mindenkiről folyt a víz – számolt be a 24.hu-nak egy utas a hazaútjáról. Budapestről ment haza munkából a ceglédi vonalon egy forró júniusi nap, késő délután. A szerelvényen nem volt légkondicionálás, már akkor is meleg volt, amikor felszálltak, és alig várták, hogy elinduljanak, és a menetszél hűtsön valamennyit a vonaton.

Útközben sem volt sokkal jobb, főleg az ablak mellett ülők érezték, hogy egyre melegebb van, mint kiderült, azért, mert fűtöttek.

A MÁV a 24.hu-val azt közölte, hogy szerintük egyedi esetről lehetett szó. A vonatok fűtését a szabályok április 15-éig írják elő, a külső hőmérséklet figyelembe vételével, illetve ma már villamos fűtésű személykocsik közlekednek, melyek energiaellátását a mozdonyok biztosítják.

Arra viszont nem válaszoltak, mitől, kitől függ, hogy júniusban fűtenek-e egy vagont, illetve kinek kellene ellenőriznie, hogy ilyesmi ne fordulhasson elő, panaszkodnak-e emiatt az utasok. Arról sem árultak el semmit, miért működött a fűtés a rekkenő hőségben az érintett vonaton.

A MÁV közölte, hogy a túlfűtött vagy éppen túlhűtött kocsik miatt az utasok a vonatszemélyzettől kérhetnek segítséget. Az olvasó, aki a forró vonatról beszámolt, nem találkozott kalauzzal.

A jegyvizsgáló egyébként szükség esetén a vonaton intézkedik a probléma megoldásáról, illetve műszaki hibás kocsihoz a javítást is meg tudja rendelni. A forgalomban részt vevő személykocsik állapotát a vasúttársaság szolgáltatásfelügyeleti ellenőrei folyamatosan vizsgálják, a hibák elhárításáról intézkednek – tájékoztatott a vasúttársaság.

A válaszból az is kiderült, hogy a MÁV-START járműparkjában országosan csaknem hatszáz légkondicionáló vagy légjavító berendezéssel felszerelt jármű van, ami az ülőhely-kapacitással számolva az állomány nagyjából harmadát jelenti

A MÁV szerint szombaton és vasárnap valamennyi monori személyvonat FLIRT típusú jármű, valamint a 14 ceglédi zónázó is. Ezeken elvileg van légkondicionálás. A cikkből azonban nem derült ki egyértelműen, hogy a túlfűtött vonat pontosan milyen típus volt, csak annyit közöltek: hagyományos. 

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.