A Fiat Brava korai példányai idén már 30. születésnapjukat ünneplik, így akár OT rendszámot is kaphatnak.
Az 1991. évi LXXXII. törvény 18. § 14. pontja szerint “muzeális jellegű az a gépjármű, amelyet legalább 30 éve gyártottak, használata kizárólag a jellegével összefüggő célból történik, továbbá az eredeti műszaki jellemzőit nem változtatták meg, vagy annak megfelelően helyreállították”. És ezek az autók hazánkban OT rendszámot kaphatnak, vagyis hivatalosan is oldtimernek lehet minősíttetni őket.
Ha oldtimerek kerülnek szóba, akkor a legtöbb esetben valamilyen patinás hangulatú veterán négykerekű villan át az agyunkon. És nem pont egy a hazai utakon sem ritka Fiat Brava, pedig lassan akár egy ilyen olasz járgány is kaphat OT rendszámot.
A Fiat az 1988-ban debütált Tipo utódjaként 1995-ben mutatta be a Bravát és annak 16 centiméterrel rövidebb, azonos tengelytávú háromajtós kivitelét, a Bravót, illetve később lépcsőshátú és kombi verzió is érkezett Marea néven.
Az 1996-ban Év Autójának megválasztott, 32 hónap alatt kifejlesztett típus időtállóan egyedi külső formatervét Mauro Basso és Peter Fassbender alkotta meg.
A Bravát 1,2-1,8 literes benzines, illetve 1,9 literes dízel erőforrásokkal szerelték, melyek mindegyike 4 hengeres.
A Bravóból sportos HGT kivitel is készült, melynek 2 literes 5 hengeres benzinmotorja 147-154 lóerős produkciót ad elő, ami 8 másodperces 0-100-as gyorsulást és 213 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A Brava utódja a 2001-2008 között gyártott Stilo lett, melyet az ezt követően 2014-ig készült második generációs ötajtós Bravo követett a sorban.