A szakmai szervezetnek megvan a véleménye az utóbbi idők politikai hirdetéseiről, de a Soros arcképével dolgozó kampány az első, amelynek ügyében tucatnyi panasz érkezett hozzájuk. Íme az álláspontjuk.
A Magyar Reklámszövetség állásfoglalása szerint a „Soros György-kampány” általános és alapvető társadalmi normákat sért, továbbá társadalmi célú hirdetésként való közzététele megtévesztő – közölte a szervezet szerdán több állampolgári panaszra, köztük Juhász Péter Együtt-elnök beadványára reagálva.
A július 4-én és 5-én beérkező etikai panaszok szerint a kormányzati propagandakampány antiszemita, erkölcstelen, diszkriminatív és gyűlöletkeltő. A Reklámszövetség Magyarország legnagyobb tagságával rendelkező kommunikációs szakmai szervezeteként kötelességének tartja, hogy kiálljon a reklámszakma hírnevéért, és felszólaljon az olyan reklámok és kampányok ellen, amelyek megingatják a reklámtevékenységbe vetett közbizalmat, sérthetik a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, valamint a közízlést – írták a Facebookon.
A reklámokra vonatkozó alapelvek a politikai hirdetésekre is vonatkoznak, és az utóbbi időben egyre több olyan politikai reklám futott minden platformon (utcán, tévében, rádióban, interneten), amely nem felel meg ezeknek, ám a Soros arcképével dolgozó az első ezek közül, amelynek az ügyében megkereséseket kaptak – olvasható a közleményben.
A Reklámszövetség hangsúlyozta:
ha már a vállalatok hasonlóan megtévesztő, erkölcsi-etikai normákat áthágó hirdetésit komoly szankciókkal sújtják az illetékes hatóságok, a politikai pártok is tartózkodjanak az alapvető társadalmi normákat sértő kampányoktól.
A "Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén!" szlogenű reklámkampánya a Reklámszövetség szerint
- ütközik a reklámok felé támasztott általános és alapvető társadalmi elvárásokkal,
- nem tisztességes,
- olyan összhatást kelt, amely sérti a közízlést és a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat,
- alkalmas a gyűlöletkeltésre,
- alkalmas egy konkrét személy jó hírnevének megsértésére,
- és sérti az emberi méltóságot.
- A történelmi emlékezetre való tekintettel félelmet kelthet,
- társadalmi célú hirdetésként való közzététele pedig megtévesztő, mert egyértelműen politikai hirdetés.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.