Szavakban meghosszabbítják, valójában alighanem jó időre jegelik a Hódmezővásárhelyet Szegeddel összekötő, tíz éve tervezgetett vonatvillamos-beruházást.
Ígért is, meg nem is, vissza is vonta, meg nem is vonta vissza – a szokásos kétértelműséggel beszélt Hódmezővásárhelyen Orbán Viktor arról, hogy mégsem épül meg belátható időn belül a szeged–hódmezővásárhelyi városközi villamos. „Megvitattuk ma ezt a nehéz történetet, amit valamilyen rejtélyes okból a magyar ember számára kimondhatatlan tram-trainnek neveztek el” – jelezte már az első mondatával, hogy olyasmiről van szó, amit ajánlatos nem szeretni.
Az elnevezéssel kapcsolatos finnyáskodásnak azért is üzenetértéke van, mivel a megjegyzés indokolatlan. A HVG például már öt éve vonatvillamosnak nevezi a két városban villamosként kanyargó, a köztük lévő 22 kilométeres távolságon pedig vonatként, 20 perc alatt végigszaladó öszvér járművet, a Nemzeti Közlekedési Hatóság pedig tavaly ősz óta a vasútvillamos kifejezést használja. De a név lenne a legkevesebb. Mi lesz a beruházással? A válaszokat, félválaszokat, lebegtetéseket, terveket, költségszámításokat megtalálja a HVG e heti számában.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.