A Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train fejlesztésről van pár kérdése.
Lázár János miniszter korábban azt állította, hogy a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő vonalra szánt kocsik közel kétszer annyiba kerülnének, mint azt eredetileg tervezték, emiatt pedig veszélybe kerülhet a rosszul előkészített projekt, de ezt a járműgyártó cég és a fejlesztési minisztérium is cáfolta. Ezután a miniszter - és Hódmezővásárhely országgyűlési képviselője - 10 kérdést tett fel a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak, a többi között azt, hogy a tárca tisztázza, támogatja-e a projektet, tisztázza az NFM, miért drágult a projekt, mennyibe kerül majd a beruházás, mennyi uniós és hazai forrással számolnak - írja a Vásárhelyihírek.hu.
Korábban az NFM azt közölte,"a projektre nem az árak esetleges emelkedése jelent veszélyt, hanem az, hogy Brüsszel kétségesnek tartja a projekt megtérülését."
Az NFM álláspontja szerint a beruházás költségvetési forrásból valósulhat meg, amennyiben az Európai Unió nem támogatja. Lázár arra kérte a kormányt, hogy ne vállaljon kötelezettséget az NFM és a MÁV hibájából megdrágult beruházásra.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.