Öt éve nem volt példa arra, ami a harmadik negyedévben megtörtént az amerikai gyorséttermi láncokkal. Csökkent a forgalmuk. Igaz, éves összevetésben csak egy százalék a visszaesés. Az igazi gondot az jelenti, hogy változnak a fogyasztói szokások. Inkább otthon esznek az amerikaiak. Mert olcsóbb.
A vendéglátóipar folyamatait elemző NPD Group intézet felmérése szerint az országban elfogyasztott élelmiszerek több mint 80 százalékát az otthonukban fogyasztják el az amerikaiak. Ennek több oka is van. A z áruházláncoknál, a nagy bevásárlóközpontokban olcsóbbak lettek az élelmiszerek, az áresés mértéke egy év alatt meghaladta a 2 százalékot ( a tojás ára az erősödő kínálat miatt például a korábbi felére esett vissza), miközben az éttermi árak jelentősen, több mint 20 százalékkal nőttek egy évtized alatt.
A MarketWatch gazdasági hírportál a kutatás eredményeit bemutatva azt is kiemeli, hogy a megkérdezettek háromnegyede mondta azt: az utóbbi időben visszafogta az étteremlátogatást. Másra kell a pénz, főleg a megnövekedett bérleti díjakra, a drágább gyógyszerekre.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.