Nem bizony, nem fért bele a kvótanépszavazást megelőző kommunikációs kampányba az október 2-i "eredményeket" összegző, újabb "megüzentük Brüsszelnek" plakátkampány.
Újra kéklenek a kormány plakátjai a magyar utcákon. Ezúttal már nem a hangulatkeltés, hanem az október 2-i, érvénytelen népszavazás sikernek való beállítása a cél.
A "Megüzentük Brüsszelnek: 98 százalék nem! a kényszerbetelepítésre" feliratú plakátokkal kapcsolatban az Index kérdezte meg, vajon ez a kampány is része-e a 2015 eleje óta mintegy 14-15 milliárd forintot felemésztő migránsellenes kampánynak - amiből a szigorúan a népszavazást előkészítő tájékoztató hadjárat 8 milliárd forintba került.
A válasz az, hogy nem, ez egészen más, ez ugyanis "egy aktuális kormányzati intézkedések bemutatására szolgáló szerződés terhére történik". A sikerkampány a hónap végéig fut ki.
Egyelőre nem tudni, mennyibe került az újabb plakátsorozat, ezt majd akkor teszik közzé, ha véget ért a tájékoztatás. Arra a kérdésre pedig egyáltalán nem válaszoltak, hogy ki intézi az újabb kampányt.
Hasonló, "az aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampánnyal kapcsolatos feladatok ellátásáról" szóló szerződést utoljára Csetényi Csaba, Rogán Antal Pasa-parki szomszédjának cége nyert el, bő hárommilliárd forint értékben. Az a kampány azonban márciusban kezdődött, és augusztus elején már lejárt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.