Gazdaság MTI 2016. október. 14. 15:39

Nem Horvátország volt idén a sláger

Spanyolország nyert, délnyugati szomszédunk a dobogón sincs a Neckermann adatai szerint.

Az idei nyári szezonban a magyar turisták körében Spanyolország, Görögország, Bulgária, Horvátország, Olaszország és Ausztria volt a legkedveltebb úti cél – mondta a Neckermann Utazás ügyvezető igazgatója.

Békefi Veronika elmondta: jónak indult a 2016-os nyári szezon az előfoglalások alapján, augusztus-szeptemberben volt egy kisebb megingás a kihasználtságban, de a turisztikai világszervezet adatai szerint a teljes szezon nem mutat jelentős csökkenést. A hajóutak és a körutak népszerűsége is nőtt, különösen a kísérővel együtt szervezetteké – tette hozzá. Idén az utasok számára az úti cél és az utazási iroda kiválasztásánál különlegesen fontos szempont a biztonság.

A legnépszerűbb úti célok ebben a szezonban Spanyolország, Görögország és Bulgária voltak, de sokan utaztak a tengerpart nagy üdülőhelyei helyett a kisebb, kevésbé frekventált területekre, vagy vettek részt népszerű városlátogatási programokban. Az egyéni utazások között Horvátország, Olaszország és Ausztria voltak a legkeresettebbek.

A terrorcselekmények miatt csökkent az utazások száma, az utasok szinte minden úti céllal kapcsolatban elbizonytalanodtak. Sokan az utolsó pillanatig vártak foglalásukkal, abban reménykedve, hogy az utak olcsóbbak lesznek. Azonban a várakozáshoz képest alacsonyabb foglalási kedv miatt az utazásszervezők törölhettek bizonyos charter járatokat, így a "későn ébredő" utazni vágyók sokszor nehezen találtak megfelelő utazási lehetőséget, ekkorra a népszerű úti célokon szinte az összes szálláshely elfogyott már. Azt is megjegyezte, hogy az előfoglalási kedvezményekkel a last minute akcióknál is kedvezőbb áron lehet foglalni, és az utazási iroda rugalmasan változtatható foglalási lehetőséget is kínál.

Megemlítette, hogy közvetlenül Budapestről már közel 50 úti célra biztosít repülős utat a vállalat, közöttük az idén ismét nagyon népszerű Kanári-szigetekre, melyeknek a Neckermann a magyar piacon a specialistája.

A Neckermann Magyarország 26 saját és közel 400 franchise vagy partner irodával, és online értékesítési felületével az ország teljes területét lefedi. A cég árbevétele tavaly 14,5 milliárd forint volt, hasonló a megelőző évhez képest, 132 dolgozót foglalkoztatnak.

zöldhasú
Hirdetés