Felújították és szintbe hozták a fénysorompós vasúti átjárót Solton, az 52-es úton. Vonat viszont nem jár arra. A MÁV részletesen kifejtette, hogy akkor mégis mi indokolta a beruházást.
A 151-es számú, Kunszentmiklós-Tass–Dunapataj-vasútvonalon 2007-től a személyszállítás szünetel, de a hálózati üzletszabályzatban a tehervonati közlekedés engedélyezett Kunszentmiklós-Tass és Solt állomások között, így bármely magánárufuvarozó vasútvállalat bármikor menetvonalat rendelhet erre a vonalszakaszra a Vasúti Pályakapacitás-elosztó (VPE) Kft.-től.
Az elmúlt években többször is előfordult, hogy személyszállítás szempontjából szüneteltetett vonalon jelentős teherszállítási igény vetődött fel. Emellett a MÁV vasúti pályafenntartó és gyomirtó szerelvényekkel havonta többször közlekedik Solton át – írták szerkesztőségünknek.
Nagyon szép az új vasúti átjáró Solton, kár, hogy nem jár már ott vonat - fotók
Felújították és szintbe hozták a vasúti átjárót Solton, az 52-es úton. Már nincs szükség sebességkorlátozásra, és működő fénysorompó is van. Pirost viszont nem valószínű, hogy sűrűn fog mutatni, mivel ezen a vonalon évek óta nem járnak vonatok.
A szintbeli keresztezésen a közúti forgalom biztonságos áthaladásának biztosítása – a vasúti közlekedés gyakoriságától függetlenül – a MÁV jogszabályokban előírt feladata. Az útátjáró korábbi kialakítása és az aszfalt minősége pedig már nem felelt meg ennek a kritériumnak. A vasúti átjáró biztosítási módjának meghatározására jogosult hatóság előírása szerint az útátjárót jelzőberendezéssel biztosítani kell, mert nagy a közúti forgalom, azon belül is sok kamion közlekedik arra.
Az előző teljes sorompó csapórúdjával pedig több probléma is volt. Mivel a teljes csapórúd a szerkezeti megoldás miatt nem nyitható fel függőleges állapotig, amikor két kamion pont az átjárónál egymással szemben haladt, és kénytelen volt félrehúzódni, esetenként beleakadt a vontatmány és letörte azt. Erre a múltban több példa is volt.
Próbálkoztak más megoldással, de
A MÁV korábban kezdeményezte a hatóságnál a sorompó megszüntetését azzal, hogy vonatáthaladás esetén jelzőőr biztosítaná a kereszteződés lezárását a közúti forgalommal szemben. A hatóság ehhez nem járult hozzá, és kötelezte a MÁV-ot a teljes sorompó fenntartására, majd ennek üzemeltethetetlen műszaki állapota miatt a területileg illetékes kormányhivatal útügyi osztálya helyből kezelt, fény- és félsorompóval történő biztosítást írt elő.
A telepítési és üzemeltetési költségek minimalizálása érdekében a sorompó vezérlése nem a közlekedő vonatok érzékelésével, hanem helyszíni kezelőfelületről történik, továbbá a sorompóberendezést döntően felújított anyagok felhasználásával, a MÁV saját kivitelezésben valósította meg.
Újak viszont a fényjelzőkben működő, jól látható LED fényforrások, melyek az észlelhetőséget javítják. Jelentősebb földmunkára, kábelek fektetésére nem volt szükség, és a cserét a kereszteződés burkolatának átépítésével összehangoltan végezte a MÁV.
Az új sorompó a berendezésbe beépített eszköz útján bármely hibáról a GSM hálózaton azonnal értesíti az illetékes műszaki diszpécsert, míg a régi teljes sorompó hibáját többnyire csak a rendőrség vagy az arra járó civil tudta bejelenteni, jóval a meghibásodás után.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.