Elkezdődött a 3-as metrókocsik felújítása, a BKV pedig már a vágányok rekonstrukciójára készülve autóbuszokat szerez be – írta a Világgazdaság.
A 3-as metró első felújítandó szerelvényét januárban átadták a vállalkozónak – közölte a Világgazdasággal a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A lap szerint az ütemezésnél elsődleges szempont, hogy lehetőség szerint azokat a szerelvényeket adják munkába, amelyeknek a műhelyi felújítása már amúgy is esedékes.
Az első szerelvények a szerződés tavaly szeptember 11-i hatálybalépését követően 16-18 hónap múlva megérkeznek, majd a prototípus szerelvények sikeres próbáit követően havonta két felújított szerelvény állhat forgalomba. A felújított járművek garantált élettartama 25 év.
A 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény korszerűsítéssel egybekötött felújítására és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására vonatkozó pályázatot az egyetlen érvényes ajánlatot adó orosz Metrowagonmash nyerte 219,2 millió eurós ajánlattal.
Forgalmi változásokra nem a metrókocsik, hanem a 3-as metróvonal infrastruktúrájának felújítása miatt kell számítani – közölte a BKK. A vonal rekonstrukciója még idén elkezdődik és a tervek szerint három szakaszban és két ütemben valósulna meg.
Az első ütemben az északi és déli szakasz, a második ütemben a középső – Lehel tér és Nagyvárad tér közötti – szakaszt építik át. Az első időszakban a vágányzár az északi és déli szakaszt érinti, ezzel egy időben a középső szakaszon a metrószerelvények üzemszerűen közlekednek.
A forgalom lebonyolítására a BKV 150 vadonatúj csuklós autóbuszt szerez be. A január 18-án lezárt tender első helyén a lengyel Solaris cég áll, az eredmény végleges kihirdetésére azonban még várni kell, mert az eljárás a moratóriumi szakaszban van, még bármelyik résztvevő élhet jogorvoslattal – közölte a lappal a BKV.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.