A Honda, a Toyota és a Nissan után a Ford is bejelentette, hogy a jövőbeni modelljeiben már nem használja a Takata légzsákfelfújó pirotechnikai eszközeit.
Az Egyesült Államokban eddig már 12 autógyár 19,2 millió járművét kellett visszahívni 23,4 millió vezető- és utasoldali légzsák javítására. A Ford összesen 1,5 millió Mustang, Ford GT és Ranger pick-up modellt hívott vissza az inflátorok cseréjére.
Kelli Felker, a Ford szóvivője azt nem közölte, hogy a Ford más modelljei is Takata légzsákfelfújóval vannak-e felszerelve, azt viszont elmondta, hogy minden olyan modellt visszahívtak, amit a Takata által problémásnak jelzett inflátorokkal szereltek fel.
A Takata ammónium-nitrát alapú gázfejlesztő vegyületet használ a légzsákfelfújó berendezéseiben. Az erősen nedvszívó ammónium-nitrát robbanási karakterisztikái idővel változnak és a vegyületet tartalmazó patron szétfeszítésével sérüléseket okozhat. A Takata ezért az elkövetkező években fokozatosan kivezeti az ammónium-nitrát alkalmazását és guanidin-nitrát használatára tér át.
A Takata ebben a hónapban tette közzé első féléves mérlegbeszámolóját, ami a visszahívási költségek miatt 5,6 milliárd jen (45,8 millió dollár) veszteséget mutatott. Éves nyereség-előrejelzését pedig 75 százalékkal csökkentette.
A cég az egyik legnagyobb olyan autóipari beszállító, amely Magyarországon is termel.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.