Gazdaság hvg.hu 2015. május. 22. 14:08

Nem fogja kitalálni, melyek a világ legkedveltebb sörei

A kínaiak már itt is vadul nyomulnak. Megmutatjuk a tízes listát, amelyről valószínűleg kettő lesz ismerős önnek, és csak egy olyan, amelyet könnyen megvehet a sarkon is.

Milyen márka jut eszébe, ha azt kérdezzük, melyik lehet a legnépszerűbb sör a világon? A méltán híres, patinás cseh, német, dán, belga vagy holland sörgyárak jutnak az eszébe? Ha a Bloomberg által összegyűjtött értékesítési számokat nézzük, akkor alaposan ki kell ábrándítanunk.

Az élen egy olyan sör áll, amelyet nálunk valószínűleg csak kevesen ismernek.

Snow

A Snow 2005-ben még nem volt benne a top 10-ben, de a kínaiak annyira rákaptak, hogy ma már a világ fogyasztásának 5,4 százalékát adja. Hiába vannak jelen a világpiacon például olyan nagy európai márkák, amelyek elődei a már középkorban is sört főztek, a Snow úgy gyűrte maga alá mindegyiket, hogy csak 1993-ban indult.

A második helyezett szintén kínai, de ismertebb márka:

Tsingtao

A Tsingtao a világpiac 2,8 százalékát birtokolja jelenleg. A gyárat 1903-ban alapították, első igazgatóját Heinrich Selfartnak, a másodikat pedig Ernst Siemssennek hívták, vagyis a sörfőző tudást az akkoriban betelepülő németek hozták.

A harmadik helyen Amerika legkedveltebb söre áll:

Bud Light

A Bud Light még 2,5 százalékot képvisel a világpiacon, de a jövő elég bizonytalan, a forgalma ugyanis 2009 óta 7 százalékot esett.

A negyedik márkáról biztosan hallott már, esetleg cseh verzióban:

Budweiser

A Budweiser a sörök királyának tartja magát, természetesen nem alaptalanul, mindenesetre egyre több trónkövetelővel kell megküzdenie, manapság már „csak” a világpiac 2,3 százalékát tudhatja a magáénak.

Az ötödik helyen is kisebb meglepetés érheti:

Skol

A Skol 2,2 százalékos részesedéssel alig marad el a Budweiser mögött. A márka gyökerei brit, kanadai, svéd és belga gyártókhoz vezetnek, amelyek egy közös globális márkaként pozicionálták a terméket. Ez nem teljesen jött be, de a sört nagyon kedvelik Brazíliában, és világszerte brazil sörnek tartják.

A hatodik helyet megint egy kínai termék foglalja el.

Yanjing

A Yanjing úgy él a köztudatban, mint Kína hivatalos állami söre, ami nyilván sokat segít a helyi marketingben. A sör 1,9 százalékos világpiaci részt harcolt ki magának.

A hetedik helyezett talán az egyetlen, amelyet biztosan nem kell bemutatni. 

Heineken

A holland Heineken a legpatinásabb szereplő a top 10-ben, igaz, ez is csak 142 éves. Piaci részesedése jelenleg 1,5 százalék.

A nyolcadik hely is a kínaiaké.

Harbin

A 1,5 százalékon álló Harbint egy lengyel származású német bevándorló alapította – hol máshol? – Harbinban, 1900-ban, az ott épülő vasútvonalon dolgozó szomjas orosz munkások kiszolgálására.

Tegye fel a kezét, aki halott a lista kilencedik helyezettjéről!

Brahma

A Brahmát 1888-ban alapították Brazíliában, jelenleg 1,5 százalékot hasít ki magának a világpiacon.

És végül egy amerikai zárja a top 10-et.

Coors Light

A Coors Light piaci részesedése 1,3 százalék. Ez az a sör, amelyet csak akkor érdemes inni, ha a címkéjén lévő hegyek kék színűek, ez jelzi, hogy a nedű belül elérte a 4 fokos hőmérsékletet.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.