2014. október. 28. 10:26 MTI Utolsó frissítés: 2014. október. 28. 11:28 Gazdaság

Két új híd épül a Dunára

Az első híd a romániai Turnu Magurelet és a bolgár Nikápolyt (Nikopol), a második a román Calarasit és a bolgár Szilisztrát (Silistra) kötné össze. Jelenleg két Duna-híd teremt közúti kapcsolatot a 470 kilométer hosszúságú folyami határszakaszon Románia és Bulgária között.

Két újabb Duna-híd építéséről írtak alá szándéknyilatkozatot kedden Bukarestben a román és a bolgár kormány képviselői: az első a román Turnu Magurelet és a bolgár Nikápolyt (Nikopol), a második a román Calarasit és a bolgár Szilisztrát (Silistra) kötné össze.

Elsőként a nikápolyi híd építését kezdik el, amely két év alatt készülne el 200-270 millió eurós – nemzeti és uniós – költségvetésből, jelentette be a szándéknyilatkozat aláírásánál jelen lévő Victor Ponta román kormányfő.

Jelenleg két Duna-híd teremt közúti kapcsolatot a 470 kilométer hosszúságú folyami határszakaszon Románia és Bulgária között: az 1954-ben megépült Giurgiu-Rusze híd, amelyen a Mediafax hírügynökség adatai szerint napi 1000 kamion halad át, és a tavaly júniusban megnyitott új függőhíd a romániai Calafat és a bulgáriai Bodony (Vidin) között, amelyen mintegy 500 kamion halad át naponta.

A 2001-ben készült infrastruktúra-fejlesztési tanulmányokban felmerült az is, hogy közúti alagutakat építsenek a határfolyam alatt, de ez mintegy 70 millió euróval drágább megoldás, mint a hídépítés, ezért elvetették.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.