2014. szeptember. 17. 06:38 MTI Utolsó frissítés: 2014. szeptember. 17. 10:16 Gazdaság

Nemzetgazdasáilag jelentős beruházásnak nyilvánítanák egy cementgyár beindítását

A Hejőcsabai Cement és Mész 1890 Kft. még májusban fordult a kormányhoz azzal a kéréssel, hogy nyilvánítsa a cementgyár beindítását kiemelt jelentőségűnek. A kormány megvizsgálja a kérdést.

Vizsgálja a kormány a Hejőcsabai Cementgyár nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánítási lehetőségét – értesült a Napi Gazdaság.

A lap szerdai számában megjelent írás szerint a Nemzetgazdasági Minisztériumtól kapott tájékoztatásból az is kiderül, hogy az ehhez szükséges egyeztetések megkezdődtek az üzemet tulajdonló Hejőcsabai Cement és Mész 1890 Kft. (HCM) vezetőivel.

A vállalat még májusban fordult a kormányhoz azzal a kéréssel, hogy nyilvánítsa a cementgyár beindítását kiemelt jelentőségűnek, ami azért fontos, mert ennek hiányában az elstartoláshoz szükséges hatósági engedélyek kiadása hosszú időt vesz igénybe, és tovább tolná a 2011 óta álló üzem újbóli indítását – írja a Napi Gazdaság.

Az újságnak Kálmán János, a HCM ügyvezetője megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak a kormánnyal a Hejőcsabai Cementgyár beindításáról.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.