Idén ez a legnagyobb horderejű bejelentés a magyar légiközlekedésben: Budapestre jön az Emirates Airline, a társaság ősszel naponta üzemelő menetrendszerinti járatot indít Budapest és Dubaj között. A járatot az első pillanattól nagy befogadóképességű, széles törzsű Airbus A330-as repülőgépekkel üzemeltetik.
Az Emirates Airline, a világ negyedik legnagyobb légitársasága naponta közlekedő járatot indít Budapestre Dubajból – jelentették be Dubajban. És ami valóban fantasztikussá teszi a hírt: az Emirates rögtön széles törzsű, Airbus A330 típusú repülőgéppel indítja új járatát, így két osztályon 278 ülőhelyet kínálva hetente összesen akár 3892 utast képes szállítani Budapest és Dubaj között.
A légitársaság nemrég Budán, a Déli pályaudvar szomszédságában bérelt irodát új, 300 fős regionális szolgáltató központjának.
Az Emirates a világ negyedik legnagyobb légitársasága, bázisrepülőtere az Egyesült Arab Emírségek fővárosában található Dubai International Airport. A Közel-Kelet vezető légitársasága 224 repülőgépből álló flottát üzemeltet, amely kizárólag széles törzsű légi-járművekből áll (Boeing 777, Airbus A330, Airbus A340, és Airbus A380) és világszerte 143 desztinációra közlekedik. A tavaly 44,5 millió utast szállító Emirates “Az év légitársasága” címet is elnyerte a SkyTrax, a vezető globális légiközlekedési tanácsadó vállalat szavazatai alapján.
Az illetékes magyar és dubai légiközlekedési szakemberek évek óta dolgoznak az új járat beindításán, abból a feltételezésből kiindulva, hogy jelentős kereslet mutatkozik a Dubaj–Budapest közvetlen járatra, illetve a dubai átszállással elérhetővé váló közel-keleti, ázsiai, afrikai, és csendes-óceáni úti célokra. A Budapestről induló utasok egyetlen dubai átszállással el tudnak érni olyan népszerű turisztikai célpontokat, mint a thaiföldi Phuket, illetve olyan üzleti célpontokat, mint Peking, Szöul, Tajpej, Tokió, vagy Sydney.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.